Testing of an Airplane Structures with Non-contact Ultrasound Defectoscopy
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F07%3A03132337" target="_blank" >RIV/68407700:21230/07:03132337 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Testing of an Airplane Structures with Non-contact Ultrasound Defectoscopy
Original language description
An ultrasound defectoscopy is worldwide used in the testing of materials and structures. Classical piezoelectric transducers need coupling between the tested object and the probe. The specific aeronautical conditions require high speed testing to reducetime when an airplane stays in a hangar for the inspection between its flights. The structural analyses are crucial in evaluation of airplane safety. This work is looking for ways to apply the non-contact ultrasound defectoscopy (EMAT - Electro-MagneticAcoustic transducers) in the airplane inspection. Dealing with signal processing may bring this type of structural analysis closer practical application. Due to the low signal to noise ratio of received signal the different methods must me explored. Thegoal of this paper is to compare performance of common filtering methods.
Czech name
Možnosti testování leteckých materiálů pomocí bezkontaktní ultrazvukové defektoskopie
Czech description
Ultrazvuková defektoskopie se celosvětově používá k testovaní materiálů. Tradiční piezoelektrické převodníky potřebují vazebné médium mezi zkoumaným objektem a sondou. Specifické podmínky leteckého průmyslu vyžadují vysokou rychlost testování ke sníženídoby, kdy letadlo není možné provozovat mezi jednotlivými lety. Pro leteckou bezpečnost je základní otázkou vyhodnocení struktury draku a jiných částí letadla. Tento článek se zaobírá možnostmi praktického nasazení bezkontaktního ultrazvukového defektoskopického systému (EMAT - elektro-magnetický akustický převodník) na letecké struktury. Závislost účinnosti systému na materiálu může řešit zpracování signálu, a tím pomoci k nasazení tohoto typu systému. Vzhledem k malému odstupu signálu od šumu je nutnéhledat specifické typy zpracování naměřených dat. Hlavním cílem tohoto materiálu je porovnání možností systému EMAT na různých materiálech a návazně na vhodných metodách zpracování signálu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
MOSATT 2007, Proceedings of the International Scientific Conference "Modern Safety Technologies in Transportation"
ISBN
978-80-969760-2-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
160-164
Publisher name
Slovak Transport Society at the Slovak Academy of Sciences
Place of publication
Košice
Event location
Zlata Idka
Event date
Sep 25, 2007
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—