All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Testing of an Airplane Structures with Non-contact Ultrasound Defectoscopy

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F07%3A03132337" target="_blank" >RIV/68407700:21230/07:03132337 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Testing of an Airplane Structures with Non-contact Ultrasound Defectoscopy

  • Original language description

    An ultrasound defectoscopy is worldwide used in the testing of materials and structures. Classical piezoelectric transducers need coupling between the tested object and the probe. The specific aeronautical conditions require high speed testing to reducetime when an airplane stays in a hangar for the inspection between its flights. The structural analyses are crucial in evaluation of airplane safety. This work is looking for ways to apply the non-contact ultrasound defectoscopy (EMAT - Electro-MagneticAcoustic transducers) in the airplane inspection. Dealing with signal processing may bring this type of structural analysis closer practical application. Due to the low signal to noise ratio of received signal the different methods must me explored. Thegoal of this paper is to compare performance of common filtering methods.

  • Czech name

    Možnosti testování leteckých materiálů pomocí bezkontaktní ultrazvukové defektoskopie

  • Czech description

    Ultrazvuková defektoskopie se celosvětově používá k testovaní materiálů. Tradiční piezoelektrické převodníky potřebují vazebné médium mezi zkoumaným objektem a sondou. Specifické podmínky leteckého průmyslu vyžadují vysokou rychlost testování ke sníženídoby, kdy letadlo není možné provozovat mezi jednotlivými lety. Pro leteckou bezpečnost je základní otázkou vyhodnocení struktury draku a jiných částí letadla. Tento článek se zaobírá možnostmi praktického nasazení bezkontaktního ultrazvukového defektoskopického systému (EMAT - elektro-magnetický akustický převodník) na letecké struktury. Závislost účinnosti systému na materiálu může řešit zpracování signálu, a tím pomoci k nasazení tohoto typu systému. Vzhledem k malému odstupu signálu od šumu je nutnéhledat specifické typy zpracování naměřených dat. Hlavním cílem tohoto materiálu je porovnání možností systému EMAT na různých materiálech a návazně na vhodných metodách zpracování signálu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    MOSATT 2007, Proceedings of the International Scientific Conference "Modern Safety Technologies in Transportation"

  • ISBN

    978-80-969760-2-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    160-164

  • Publisher name

    Slovak Transport Society at the Slovak Academy of Sciences

  • Place of publication

    Košice

  • Event location

    Zlata Idka

  • Event date

    Sep 25, 2007

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article