All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Towards Usage of Combined Exercises in Learning of Low Cost Controllers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F07%3A03133499" target="_blank" >RIV/68407700:21230/07:03133499 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Towards Usage of Combined Exercises in Learning of Low Cost Controllers

  • Original language description

    The paper outlines our experience with combined educational exercises consisting of virtual and physical parts and they are suitable for training courses of low cost programmable logical controllers (PLCs). First of all, we introduce our training approach based on utilizing real PLCs connected to software simulations of industrial processes. The simulation offers possibility to select the complexity of a controlled task, e.g. a presence of random malfunctions. Tutors assign proper grades to students according to the quality of their programs but their testing often leads to time-consuming operations. For simple educational tasks, we have made successful experiments with formal methods based on partial search of state space of automata, which we presentin the second part of the paper. Finally, we consider possible applications of our approach for a remote learning.

  • Czech name

    Použití kombinovaných úloh ve výuce levných řídicích systémů

  • Czech description

    Článek popisuje naše zkušenosti s kombinovanými výukovými úlohami, které se skládají z virtuálních a fyzických modelů a hodí se pro výukové kurzy levných řídicích programovatelných automatů (PLC). Napřed vysvětlujeme náš přístup k výuce založený na použití reálných PLC připojených k simulacím průmyslových procesů. Simulace nabízí možnost volby složitosti řízené úlohy, například náhodných poruch. Učitelé dávají hodnocení podle kvality programů, ale jejich testování často vede na časově zdlouhavé posuzování. Pro jednoduché výukové úlohy jsme úspěšně vyzkoušeli formální metody založené na částečném prohledávání stavového prostoru automatů, čímž se zabýváme ve druhé části našeho příspěvku. Na závěr zvažujeme možné využití našeho přístupu pro vzdálenou výuku.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    BC - Theory and management systems

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/2C06010" target="_blank" >2C06010: Environment for the distant learning and on-line multimedia education</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Informatica 2007:Proceedings of 8th IFAC Symposium on Cost Oriented Automation

  • ISBN

    978-959-286-002-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Convencion y Expo Internacional

  • Place of publication

    La Habana

  • Event location

    Ciudad de la Habana

  • Event date

    Feb 12, 2007

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article