DEMAND CURVE CONSTRUCTION ON BASE OF MARKET RESEARCH
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F07%3A03135322" target="_blank" >RIV/68407700:21230/07:03135322 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sestavení poptávkové křivky na základě průzkumu trhu
Original language description
Prognóza příjmů při sestavování variant podnikatelských záměrů je stěžejním problémem podnikatelů v jakémkoliv odvětví. Na kvalitě této prognózy závisí úspěch podnikatelského záměru. Za účelem prognózy je si vhodné vyjádřit zákaznickou ochotu ke koupi výstupního produktu pomocí poptávkové křivky, jako základní charakteristiky trhu ukazující závislost (souvislost) poptávaného množství na prodejní ceně produkce. Tuto křivku jako funkci ceny v závislosti na poptávaném množství zboží P = f(Q), lze sestrojitnapř. pomocí dotazníkového průzkumu trhu a na základě znalosti této křivky a křivky měrných a marginálních nákladů podnikatelského záměru, optimalizovat produkční množství k dosažení maxima zisku. Reálná poptávková křivka se tak hodí jako dobrá pomůckapro odhad tržeb alespoň v krátkém a středně dlouhém období. V příspěvku je uveden postup vyhodnocení dotazníku s konkrétním číselným příkladem z oboru mobilních komunikací.
Czech name
Sestavení poptávkové křivky na základě průzkumu trhu
Czech description
Prognóza příjmů při sestavování variant podnikatelských záměrů je stěžejním problémem podnikatelů v jakémkoliv odvětví. Na kvalitě této prognózy závisí úspěch podnikatelského záměru. Za účelem prognózy je si vhodné vyjádřit zákaznickou ochotu ke koupi výstupního produktu pomocí poptávkové křivky, jako základní charakteristiky trhu ukazující závislost (souvislost) poptávaného množství na prodejní ceně produkce. Tuto křivku jako funkci ceny v závislosti na poptávaném množství zboží P = f(Q), lze sestrojitnapř. pomocí dotazníkového průzkumu trhu a na základě znalosti této křivky a křivky měrných a marginálních nákladů podnikatelského záměru, optimalizovat produkční množství k dosažení maxima zisku. Reálná poptávková křivka se tak hodí jako dobrá pomůckapro odhad tržeb alespoň v krátkém a středně dlouhém období. V příspěvku je uveden postup vyhodnocení dotazníku s konkrétním číselným příkladem z oboru mobilních komunikací.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F06%2F0297" target="_blank" >GA402/06/0297: Research of Application of Controlling Marketing Competencies and Elimination of Possible Marketing Difference in Small and Medium-size Enterprises</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Finance a výkonnnost firem ve vědě, výuce a praxi
ISBN
978-80-7318-536-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
256-266
Publisher name
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky
Place of publication
Zlín
Event location
Zlín
Event date
Apr 26, 2007
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—