All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

DEMAND CURVE CONSTRUCTION ON BASE OF MARKET RESEARCH

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F07%3A03135322" target="_blank" >RIV/68407700:21230/07:03135322 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sestavení poptávkové křivky na základě průzkumu trhu

  • Original language description

    Prognóza příjmů při sestavování variant podnikatelských záměrů je stěžejním problémem podnikatelů v jakémkoliv odvětví. Na kvalitě této prognózy závisí úspěch podnikatelského záměru. Za účelem prognózy je si vhodné vyjádřit zákaznickou ochotu ke koupi výstupního produktu pomocí poptávkové křivky, jako základní charakteristiky trhu ukazující závislost (souvislost) poptávaného množství na prodejní ceně produkce. Tuto křivku jako funkci ceny v závislosti na poptávaném množství zboží P = f(Q), lze sestrojitnapř. pomocí dotazníkového průzkumu trhu a na základě znalosti této křivky a křivky měrných a marginálních nákladů podnikatelského záměru, optimalizovat produkční množství k dosažení maxima zisku. Reálná poptávková křivka se tak hodí jako dobrá pomůckapro odhad tržeb alespoň v krátkém a středně dlouhém období. V příspěvku je uveden postup vyhodnocení dotazníku s konkrétním číselným příkladem z oboru mobilních komunikací.

  • Czech name

    Sestavení poptávkové křivky na základě průzkumu trhu

  • Czech description

    Prognóza příjmů při sestavování variant podnikatelských záměrů je stěžejním problémem podnikatelů v jakémkoliv odvětví. Na kvalitě této prognózy závisí úspěch podnikatelského záměru. Za účelem prognózy je si vhodné vyjádřit zákaznickou ochotu ke koupi výstupního produktu pomocí poptávkové křivky, jako základní charakteristiky trhu ukazující závislost (souvislost) poptávaného množství na prodejní ceně produkce. Tuto křivku jako funkci ceny v závislosti na poptávaném množství zboží P = f(Q), lze sestrojitnapř. pomocí dotazníkového průzkumu trhu a na základě znalosti této křivky a křivky měrných a marginálních nákladů podnikatelského záměru, optimalizovat produkční množství k dosažení maxima zisku. Reálná poptávková křivka se tak hodí jako dobrá pomůckapro odhad tržeb alespoň v krátkém a středně dlouhém období. V příspěvku je uveden postup vyhodnocení dotazníku s konkrétním číselným příkladem z oboru mobilních komunikací.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F06%2F0297" target="_blank" >GA402/06/0297: Research of Application of Controlling Marketing Competencies and Elimination of Possible Marketing Difference in Small and Medium-size Enterprises</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Finance a výkonnnost firem ve vědě, výuce a praxi

  • ISBN

    978-80-7318-536-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    256-266

  • Publisher name

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky

  • Place of publication

    Zlín

  • Event location

    Zlín

  • Event date

    Apr 26, 2007

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article