All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Extension of the parameters in the global evaluation of suppliers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F08%3A00147396" target="_blank" >RIV/68407700:21230/08:00147396 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rozšíření parametrů globálního hodnocení dodavatelů

  • Original language description

    Jestliže vzniká situace, kdy nákupní trh není teritoriálně omezen, přicházejí v úvahu při hodnocení dodavatelů další parametry. Jedná se o parametry, které by měly vyjádřit ekonomické, sociální, kulturní a ekologické rozdíly v prostředí, kde se nachází nejvýhodnější dodavatel. Nestačí totiž ohodnocení a porovnání jednotlivých dodavatelů podle klasických parametrů, jako je cena, kvalita, dodací podmínky, služby přidané k nakupovanému produktu, případně další, které jsou dnes běžně používané nejen v praxi, ale uváděny i v teoretických pracích. V následujících odstavcích budou stručně představeny některé klasické parametry hodnocení dodavatelů a v návaznosti na ně pak skupina parametrů, rozšiřujících hodnocení v uvedeném globálním pohledu. Stať je zaměřena i na to, jak pracovat s těmito parametry v případě procesu vyjednávání odběratele s dodavatelem, který má charakter subjektu působícího na globálním trhu.

  • Czech name

    Rozšíření parametrů globálního hodnocení dodavatelů

  • Czech description

    Jestliže vzniká situace, kdy nákupní trh není teritoriálně omezen, přicházejí v úvahu při hodnocení dodavatelů další parametry. Jedná se o parametry, které by měly vyjádřit ekonomické, sociální, kulturní a ekologické rozdíly v prostředí, kde se nachází nejvýhodnější dodavatel. Nestačí totiž ohodnocení a porovnání jednotlivých dodavatelů podle klasických parametrů, jako je cena, kvalita, dodací podmínky, služby přidané k nakupovanému produktu, případně další, které jsou dnes běžně používané nejen v praxi, ale uváděny i v teoretických pracích. V následujících odstavcích budou stručně představeny některé klasické parametry hodnocení dodavatelů a v návaznosti na ně pak skupina parametrů, rozšiřujících hodnocení v uvedeném globálním pohledu. Stať je zaměřena i na to, jak pracovat s těmito parametry v případě procesu vyjednávání odběratele s dodavatelem, který má charakter subjektu působícího na globálním trhu.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    E+M. Ekonomie a Management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    12

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database