All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Real-time Shading with Filtered Importance Sampling

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F08%3A03142760" target="_blank" >RIV/68407700:21230/08:03142760 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216208:11320/08:00207414 RIV/00216208:11320/08:10082111

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Real-time Shading with Filtered Importance Sampling

  • Original language description

    We propose an analysis of numerical integration based on sampling theory, whereby the integration error caused by aliasing is suppressed by pre-filtering. We derive a pre-filter for evaluating the illumination integral yielding filtered importance sampling, a simple GPU-based rendering algorithm for image-based lighting. Furthermore, we extend the algorithm with real-time visibility computation. Free from any pre-computation, the algorithm supports fully dynamic scenes and, above all, is simple to implement.

  • Czech name

    Stínování v reálném čase pomocí filtrovaného podstatného výběru

  • Czech description

    Prezentujeme analýzu numerického integrování založenou na teorii vzorkování, kde je chyba integrace způsobená aliasingem potlačena pomocí předfiltrování. Odvodili jsme pre-filtr pro vyhodnocení integrálu osvětlení, který vede k filtrovanému podstatnému výběru, jednoduchému algoritmu na GPU pro zobrazení objektů osvětlených obrazem. Navíc tento algoritmus rozšiřujeme o výpočet viditelnosti v reálném čase. Bez jakéhokoli předvýpočtu, algoritmus podporuje plně dynamické scény ale především je jednoduchý naimplementaci.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JD - Use of computers, robotics and its application

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Center of Computer Graphics</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Computer Graphics Forum

  • ISSN

    0167-7055

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    27

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    GB - UNITED KINGDOM

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

    000258223600011

  • EID of the result in the Scopus database