All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Goal-Based Adversarial Search - Searching Game Trees in Complex Domains using Goal-based Heuristic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F09%3A03152773" target="_blank" >RIV/68407700:21230/09:03152773 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Goal-Based Adversarial Search - Searching Game Trees in Complex Domains using Goal-based Heuristic

  • Original language description

    We present a novel approach to reducing adversarial search space by using background knowledge represented in the form of higher-level goals that players tend to pursue in the game. The algorithm is derived from a simultaneous-move modification of the maxn algorithm by only searching the branches of the game tree that are consistent with pursuing player's goals. The algorithm has been tested on a real-world-based scenario modelled as a large-scale asymmetric game. The experimental results obtained indicate the ability of the goal-based heuristic to reduce the search space to a manageable level even in complex domains while maintaining the high quality of resulting strategies.

  • Czech name

    Prohledávaní herních stromů v složitých doménách s použitím heuristiky založené na cílech

  • Czech description

    Prezentujeme originální přístup k redukci rozsahu prohledávání herního stromu s použitím znalostí reprezentovaných jako cíle jednotlivých hráčů na vyšší úrovni abstrakce. Algoritmus je založený na algoritmu maxn upraveném pro současné tahy, který prohledává jen větve herního stromu konzistentní se směřováním k některým z cílů. Algoritmus byt testován na simulaci realistického scénáře modelovaného jako rozsáhlá asymetrická hra. Získané experimentální výsledky ukazují schopnosti heuristiky založené na cílech, která umožňuje zredukovat prohledávaný prostor na zvládnutelnou velkost a i v komplexních doménách si zachovat vysokou kvalitu nalezených řešení.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JC - Computer hardware and software

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    First International Conference on Agents and Artificial Intelligence, Proceedings

  • ISBN

    978-989-8111-66-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Institute for Systems and Technologies of Information, Control and Communication

  • Place of publication

    Setúbal

  • Event location

    Porto

  • Event date

    Jan 19, 2009

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article