Multimodal Interaction in E-learning
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00186963" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00186963 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Multimodální interakce v oblasti e-learningu
Original language description
Článek popisuje základní terminologii a koncepty multimodální interakce z pohledu využití v oblasti e-learningu. Multimodální interakce zapojuje různé smysly uživatele k ovládání počítače. Dostupná zařízení, nejmodernější technologie a algoritmy poskytují dnes dostatečné výpočetní prostředky pro mnoho nových možností multimodální interakce. Opakovaně bylo prokázáno, že kombinováním více modalit oproti jediné přináší vyšší efektivitu i mnoho dalších výhod. Možnosti různých modalit jsou diskutovány nejenvzhledem k potřebám a případným handicapům uživatele (např. různé druhy postižení), ale i vzhledem k prostředí a samotnému předmětu výuky pro dosažení efektivnějšího a rychlejšího pochopení souvislostí. Článek představuje dostupná zařízení a softwarové nástroje pro podporu výuky včetně našeho inovativního multimodálního webového prohlížeče. Rovněž jsou uvedeny možnosti integrace multimodální interakce do výuky.
Czech name
Multimodální interakce v oblasti e-learningu
Czech description
Článek popisuje základní terminologii a koncepty multimodální interakce z pohledu využití v oblasti e-learningu. Multimodální interakce zapojuje různé smysly uživatele k ovládání počítače. Dostupná zařízení, nejmodernější technologie a algoritmy poskytují dnes dostatečné výpočetní prostředky pro mnoho nových možností multimodální interakce. Opakovaně bylo prokázáno, že kombinováním více modalit oproti jediné přináší vyšší efektivitu i mnoho dalších výhod. Možnosti různých modalit jsou diskutovány nejenvzhledem k potřebám a případným handicapům uživatele (např. různé druhy postižení), ale i vzhledem k prostředí a samotnému předmětu výuky pro dosažení efektivnějšího a rychlejšího pochopení souvislostí. Článek představuje dostupná zařízení a softwarové nástroje pro podporu výuky včetně našeho inovativního multimodálního webového prohlížeče. Rovněž jsou uvedeny možnosti integrace multimodální interakce do výuky.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JC - Computer hardware and software
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2011
ISBN
978-80-7435-153-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
138-143
Publisher name
Gaudeamus
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Nov 8, 2011
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—