Monitoring and Diagnostics of Eletromobile Drive
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00211165" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00211165 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Monitoring a diagnostika pohonu elektromobilu
Original language description
Současné GPS / GSM technologie umožňují vedle lokalizace systému v prostoru a čase rovněž synchronní monitoring různých fyzikálních veličin. To je zvlášť významné u vozidel nezávislé trakce vybavených elektrickou trakční výzbrojí které jsou postiženy handicapem vycházejícím z omezené kapacity trakční baterie. Limitovanou zásobu trakční energie je možné částečně eliminovat dimenzováním trakční výzbroje vozidla. Významnou funkcí palubní řídící jednotky v tomto smyslu může být také predikce dojezdu a doporučení optimální trasy a stylu jízdy. Lze využít rovněž skutečnosti, že za shodných podmínek by vozidlo na daném úseku dráhy mělo vykazovat shodné jízdní vlastnosti, dané např. jízdním odporem, spotřebou energie, emisí ztrátového tepla a to může tvořit součást provozní diagnostiky. Analýza předpokládané trati, simulace jízdy vozidla na předpokládané trati, monitoring a online diagnostika parametrů jízdy pak může nabývat zcela novou kvalitu. Článek se v tomto smyslu zabývá základními úvaha
Czech name
Monitoring a diagnostika pohonu elektromobilu
Czech description
Současné GPS / GSM technologie umožňují vedle lokalizace systému v prostoru a čase rovněž synchronní monitoring různých fyzikálních veličin. To je zvlášť významné u vozidel nezávislé trakce vybavených elektrickou trakční výzbrojí které jsou postiženy handicapem vycházejícím z omezené kapacity trakční baterie. Limitovanou zásobu trakční energie je možné částečně eliminovat dimenzováním trakční výzbroje vozidla. Významnou funkcí palubní řídící jednotky v tomto smyslu může být také predikce dojezdu a doporučení optimální trasy a stylu jízdy. Lze využít rovněž skutečnosti, že za shodných podmínek by vozidlo na daném úseku dráhy mělo vykazovat shodné jízdní vlastnosti, dané např. jízdním odporem, spotřebou energie, emisí ztrátového tepla a to může tvořit součást provozní diagnostiky. Analýza předpokládané trati, simulace jízdy vozidla na předpokládané trati, monitoring a online diagnostika parametrů jízdy pak může nabývat zcela novou kvalitu. Článek se v tomto smyslu zabývá základními úvaha
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
JA - Electronics and optoelectronics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů