All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Telemetric system for increasing safety of ultralight airplane operation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00231172" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00231172 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://spisy.upv.cz/Patents/FullDocuments/305/305198.pdf" target="_blank" >http://spisy.upv.cz/Patents/FullDocuments/305/305198.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Telemetrický systém pro zvýšení bezpečnosti provozu ultralehkých letounů

  • Original language description

    Telemetrický systém obsahuje standardně používané zařízení (1) EFIS s externími senzory a s externí výpočetní jednotkou (2). Externí výpočetní jednotka (2) je tvořená časoprostorovým plánovačem (2.5) trajektorií připojeným s blokem (2.3) statické terénní mapy, blokem (2.4) statických mapových podkladů, dekodérem (2.2) aktuálního cíle navigace, interpretrem (2.1) aktuálního stavu letounu v prostoru a detektorem (2.8) kolizí letových trajektorií, do něhož je zároveň připojen jeho výstup, stejně jako do druhého detektoru (9.8) kolizí. Vstupy interpretru (2.1) jsou navigační systém (5) GPS a interní senzorická jednotka (1.2). Vstupem dekodéru (2.2) je navigační systém (5) GPS. Dalšími vstupy detektoru (2.8) kolizí jsou prediktor (2.7) letových trajektorií a druhý časoprostorový plánovač (9.5), přičemž výstup je připojen do plánovače (2.9) úhybných manévrů. Ten je svým výstupem připojen na evaluátoru (2.10) úhybných trajektorií, který je zároveň jeho vstupem. Výstup evaluátoru (2.10) je připojen na aplikátor (2.11) úhybných trajektorií, jehož výstup je připojen s druhým aplikátorem (9.11) a vizualizačním systémem (1.3). Prediktor (2.7) využívá jako vstup přijímač (3) ADS-B a dekodér (2.6) absolutní polohy, který má na vstupu interpreter (2.1) a systém (4) CAS. Pro propojení s druhou externí výpočetní jednotkou (9) kooperujícího letounu slouží bezdrátová komunikační zařízení (7, 10).

  • Czech name

    Telemetrický systém pro zvýšení bezpečnosti provozu ultralehkých letounů

  • Czech description

    Telemetrický systém obsahuje standardně používané zařízení (1) EFIS s externími senzory a s externí výpočetní jednotkou (2). Externí výpočetní jednotka (2) je tvořená časoprostorovým plánovačem (2.5) trajektorií připojeným s blokem (2.3) statické terénní mapy, blokem (2.4) statických mapových podkladů, dekodérem (2.2) aktuálního cíle navigace, interpretrem (2.1) aktuálního stavu letounu v prostoru a detektorem (2.8) kolizí letových trajektorií, do něhož je zároveň připojen jeho výstup, stejně jako do druhého detektoru (9.8) kolizí. Vstupy interpretru (2.1) jsou navigační systém (5) GPS a interní senzorická jednotka (1.2). Vstupem dekodéru (2.2) je navigační systém (5) GPS. Dalšími vstupy detektoru (2.8) kolizí jsou prediktor (2.7) letových trajektorií a druhý časoprostorový plánovač (9.5), přičemž výstup je připojen do plánovače (2.9) úhybných manévrů. Ten je svým výstupem připojen na evaluátoru (2.10) úhybných trajektorií, který je zároveň jeho vstupem. Výstup evaluátoru (2.10) je připojen na aplikátor (2.11) úhybných trajektorií, jehož výstup je připojen s druhým aplikátorem (9.11) a vizualizačním systémem (1.3). Prediktor (2.7) využívá jako vstup přijímač (3) ADS-B a dekodér (2.6) absolutní polohy, který má na vstupu interpreter (2.1) a systém (4) CAS. Pro propojení s druhou externí výpočetní jednotkou (9) kooperujícího letounu slouží bezdrátová komunikační zařízení (7, 10).

Classification

  • Type

    P - Patent

  • CEP classification

    JD - Use of computers, robotics and its application

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TA01030847" target="_blank" >TA01030847: Telemetric systems and control algorithms for increased safety of light civil aircraft</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Patent/design ID

    305198

  • Publisher

    CZ001 -

  • Publisher name

    Industrial Property Office

  • Place of publication

    Prague

  • Publication country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Date of acceptance

    Apr 22, 2015

  • Owner name

    České vysoké učení technické v Praze, Fakulta elektrotechnická; F AIR spol. s r.o.;

  • Method of use

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence