All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The methodology for establishing, operating and maintaining a national system for the management of safety and supervision of the safety performance of organizations engaged in civil aviation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00235908" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00235908 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/68407700:21260/15:00235908

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metodika pro zavedení, fungování a udržení národního systému pro řízení provozní bezpečnosti a dohledu nad bezpečnostní výkonností organizací působících v civilním letectví

  • Original language description

    Metodika popisuje návrh zavedení, fungování a udržení Národního systému pro řízení provozní bezpečnosti a dohledu nad bezpečnostní výkonností organizací působících v civilním letectví. Tento návrh je založen na principech ze souvisejících metodik (ALoS, ARMS, SIRA), dokumentů (ICAO doc. 9859, Nařízení 965/2012, 376/2014, 2015/1018, 966/2012) a taxonomií (ADREP, RIT). Metodika pokrývá také všechny datové zdroje, jako jsou ECCAIRS a SAFA, které budou integrovány spolu s daty získanými prostřednictvím auditů a dalších činností - interních procesů regulátora civilního letectví ČR (Úřad pro civilní letectví - ÚCL). Metodika přináší nové řešení z pohledu použití ontologického modelu, propojujícího taxonomie používané v letectví, čímž umožní jednoznačnou klasifikaci komplexních událostí pro další hodnocení pomocí systému indikátorů bezpečnosti. Použití ontologického modelu pro propojení známých taxonomií používaných v letectví nebyla dosud použita. Součástí metodiky jsou přílohy obsahující návrh a klíčová implementační rozhodnutí prototypového informačního systému tvořeného na základě hlavních částí této metodiky. Příloha popisuje ontologický konceptuální model problému, dostupné datové zdroje, způsob jejich zpracování a vyhodnocování, plánované uživatele systému, funkční i nefunkční požadavky, základní architekturu systému, plán jeho nasazení a údržby. Příloha 2 obsahuje selekci z nařízení č. 376/2014, která popisuje obsah dat podléhající systému hlášení definovanému tímto nařízením.

  • Czech name

    Metodika pro zavedení, fungování a udržení národního systému pro řízení provozní bezpečnosti a dohledu nad bezpečnostní výkonností organizací působících v civilním letectví

  • Czech description

    Metodika popisuje návrh zavedení, fungování a udržení Národního systému pro řízení provozní bezpečnosti a dohledu nad bezpečnostní výkonností organizací působících v civilním letectví. Tento návrh je založen na principech ze souvisejících metodik (ALoS, ARMS, SIRA), dokumentů (ICAO doc. 9859, Nařízení 965/2012, 376/2014, 2015/1018, 966/2012) a taxonomií (ADREP, RIT). Metodika pokrývá také všechny datové zdroje, jako jsou ECCAIRS a SAFA, které budou integrovány spolu s daty získanými prostřednictvím auditů a dalších činností - interních procesů regulátora civilního letectví ČR (Úřad pro civilní letectví - ÚCL). Metodika přináší nové řešení z pohledu použití ontologického modelu, propojujícího taxonomie používané v letectví, čímž umožní jednoznačnou klasifikaci komplexních událostí pro další hodnocení pomocí systému indikátorů bezpečnosti. Použití ontologického modelu pro propojení známých taxonomií používaných v letectví nebyla dosud použita. Součástí metodiky jsou přílohy obsahující návrh a klíčová implementační rozhodnutí prototypového informačního systému tvořeného na základě hlavních částí této metodiky. Příloha popisuje ontologický konceptuální model problému, dostupné datové zdroje, způsob jejich zpracování a vyhodnocování, plánované uživatele systému, funkční i nefunkční požadavky, základní architekturu systému, plán jeho nasazení a údržby. Příloha 2 obsahuje selekci z nařízení č. 376/2014, která popisuje obsah dat podléhající systému hlášení definovanému tímto nařízením.

Classification

  • Type

    N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body

  • CEP classification

    JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TB0400MD010" target="_blank" >TB0400MD010: Creating a pilot plant national system of collection, analysis and evaluation of data needed for regulatory supervision of organizations of civil aviation pursuant to Commission Regulation (EU) no. 965/2012 Annex II</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    TB0400MD010 - metodika

  • Regulation ID

    č. j. 7/2016-710-VV/1

  • Technical parameters

    č. j. 7/2016-710-VV/1

  • Economical parameters

    Náklady spojené se zavedením metodiky do procesů u uživatelů, pro které je metodika určena, jsou ve výši cca 3,8 mil Kč. Přínosy v ekonomické rovině se při zavedení metodiky spočívající v efektivnějším dohledu nad bezpečností a včasném přijímání nápravných opatření, čímž se zabrání nežádoucím událostem v leteckém provozu, čili dojde k úspoře nákladů v řádech desítek až stovek milionů korun.

  • Certification body designation

    Ministerstvo dopravy ČR

  • Date of certification

  • Method of use

    B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy