Experimental bench for energy convertors testing
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F16%3A00307017" target="_blank" >RIV/68407700:21230/16:00307017 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zkušební zařízení pro testování měničů energie
Original language description
Bylo navrženo a realizován zkušební pracoviště pro měření a optimalizaci parametrů elektrických pohonů vozidel metodou "hardware in the loop". Pracoviště se skládá ze čtyř základních částí: 1. asynchronního dynamometru, zajišťujícího mechanické zatěžování zkoušeného pohonu, 2. napájecích zdrojů pro zkoušené pohony, 3. řídicího systému na bázi dSpace pro simulaci modelu vozidla a zkušebního jízdního cyklu, 4. měřicího systému. Uvedená sestava umožňuje realizaci uživatelsky definovaných zkušebních testů, na jejichž základě lze provádět i optimalizaci nastavení parametrů zkoušeného pohonu a tím dosáhnout minimální spotřeby energie pro projetí zadané trati. Díky použití battery simulátoru lze provádět zkoušky pro více druhů nosičů elektrické energie.
Czech name
Zkušební zařízení pro testování měničů energie
Czech description
Bylo navrženo a realizován zkušební pracoviště pro měření a optimalizaci parametrů elektrických pohonů vozidel metodou "hardware in the loop". Pracoviště se skládá ze čtyř základních částí: 1. asynchronního dynamometru, zajišťujícího mechanické zatěžování zkoušeného pohonu, 2. napájecích zdrojů pro zkoušené pohony, 3. řídicího systému na bázi dSpace pro simulaci modelu vozidla a zkušebního jízdního cyklu, 4. měřicího systému. Uvedená sestava umožňuje realizaci uživatelsky definovaných zkušebních testů, na jejichž základě lze provádět i optimalizaci nastavení parametrů zkoušeného pohonu a tím dosáhnout minimální spotřeby energie pro projetí zadané trati. Díky použití battery simulátoru lze provádět zkoušky pro více druhů nosičů elektrické energie.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JA - Electronics and optoelectronics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Josef Bozek Competence Centre for Automotive Industry</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
313/3131202B037
Numerical identification
VZ 460/K13114/2016
Technical parameters
- Automated dynamometric measurement of electric machines torque characteristics up to 6000 rev./min. (direct coupling) and up to 12 000 rev./min.(coupling over reduction gearbox) - Automated data logging and plotting - Testing of advanced electric energy storages for EV applications (chemical accumulator, super-capacitor, fuel cell) - Battery simulator 10 – 500 V, 100 kW - Energy recuperation to the power mains.
Economical parameters
Pořizovací náklady 5 mil. Kč.
Application category by cost
—
Owner IČO
68407700
Owner name
centrum vozidel udržitelné mobility Josefa Božka
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Licence fee requirement
—
Web page
—