Support and Development of Active Approach to Mathematical Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F05%3A06115592" target="_blank" >RIV/68407700:21260/05:06115592 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Support and Development of Active Approach to Mathematical Education
Original language description
The paper contains the report on the project "Support and Development of Active Approach to Mathematical Education" supported by the Ministry of Education. The sets of exercises were prepared for the courses on mathematical analysis taught at the Facultyof Transportation Sciences of CTU, consisting both of solved problems used for motivation of students and for explaining the basic principles, and unsolved problems that are used for students' homeworks.
Czech name
Podpora a rozvoj aktivního přístupu ke studiu matematiky
Czech description
Článek podává zprávu o rozvojovém projektu MŠMT "Podpora a rozvoj aktivního přístupu ke studiu matematiky", v jehož rámci byl vytvořen soubor úloh pro kurzy matematické analýzy na Fakultě dopravní ČVUT, sestávájící z řešených problémů určených k motivacistudentů a k objasnění základních principů, a neřešených problémů využívaných pro domácí práce.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
BA - General mathematics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceedings of Workshop 2005
ISBN
80-01-03201-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
2
Pages from-to
48-49
Publisher name
ČVUT
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Mar 21, 2005
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—