All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Financing the Public Transport in the Metropolis of the Former Austria-Hungaria.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F11%3A00184037" target="_blank" >RIV/68407700:21260/11:00184037 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Financování městské hromadné dopravy v metropolích bývalého Rakouska-Uherska

  • Original language description

    V roce 1911 se provozování MHD v tehdejších metropolích Rakouska-Uherska obešlo bez dotací. O 100 let později v roce 2011 je tradičním modelem financování stav, kdy cestující přispívá na celkové náklady MHD pouze jistou částí. Tato část je zpravidla méněnež 50 % celkových vynaložených nákladů na danou jízdu. Zbylou větší část nákladů doplatí za cestujícího město z veřejných financí. Ve velkých městech dosahují tyto každoroční dotace na fungování MHD závratných částek. Když je veřejných zdrojů málo, sahá se nejprve na investiční dotace. K tomuto jevu právě dochází v Praze. Odstrašujícím příkladem, kam by Prahu mohlo dovést zanedbání investic do MHD, je Budapešť. Inspirativním prostředím pro Prahu může být Vídeň.

  • Czech name

    Financování městské hromadné dopravy v metropolích bývalého Rakouska-Uherska

  • Czech description

    V roce 1911 se provozování MHD v tehdejších metropolích Rakouska-Uherska obešlo bez dotací. O 100 let později v roce 2011 je tradičním modelem financování stav, kdy cestující přispívá na celkové náklady MHD pouze jistou částí. Tato část je zpravidla méněnež 50 % celkových vynaložených nákladů na danou jízdu. Zbylou větší část nákladů doplatí za cestujícího město z veřejných financí. Ve velkých městech dosahují tyto každoroční dotace na fungování MHD závratných částek. Když je veřejných zdrojů málo, sahá se nejprve na investiční dotace. K tomuto jevu právě dochází v Praze. Odstrašujícím příkladem, kam by Prahu mohlo dovést zanedbání investic do MHD, je Budapešť. Inspirativním prostředím pro Prahu může být Vídeň.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Silnice železnice

  • ISSN

    1801-822X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    6

  • Issue of the periodical within the volume

    5

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    "P2-VIII"-"P2-XI"

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database