Impact of workload of Air Traffic Controllers of Czech Armed Forces on Flight Safety
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00194344" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00194344 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv pracovního zatížení řídících letového provozu AČR na letovou bezpečnost
Original language description
Autor článku se věnuje řízení letového provozu v Armádě České republiky z hlediska vlivu na lidského činitele (v angl. Human Factors). Cílem tohoto článku je shrnout, porovnat a zobecnit pracovní vytížení řídících letového provozu na jednotlivých pracovištích z hlediska personální naplněnosti, počtu služeb, složení směn, druhů zabezpečovaných leteckých činností a z toho vyplývajícího množství odpracovaných, resp. přesčasových hodin. "Správný" počet odpracovaných hodin bezpochyby přispívá k vypracování aprohlubování správných návyků, které jsou při řízení letového provozu nutností. Na druhé straně však vyšší množství přesčasové práce a zatěžování řídících letového provozu může negativně ovlivňovat jejich schopnosti a možnosti kvalitně a bezpečně vykonávat svou práci, tj. řídit letový provoz. Proto je zde částečně rozpracována problematika managementu únavy u řídících letového provozu. Samostatná část je věnována statistickým údajům týkajících se počtu řízených letů orgány ŘLP AČR a poč
Czech name
Vliv pracovního zatížení řídících letového provozu AČR na letovou bezpečnost
Czech description
Autor článku se věnuje řízení letového provozu v Armádě České republiky z hlediska vlivu na lidského činitele (v angl. Human Factors). Cílem tohoto článku je shrnout, porovnat a zobecnit pracovní vytížení řídících letového provozu na jednotlivých pracovištích z hlediska personální naplněnosti, počtu služeb, složení směn, druhů zabezpečovaných leteckých činností a z toho vyplývajícího množství odpracovaných, resp. přesčasových hodin. "Správný" počet odpracovaných hodin bezpochyby přispívá k vypracování aprohlubování správných návyků, které jsou při řízení letového provozu nutností. Na druhé straně však vyšší množství přesčasové práce a zatěžování řídících letového provozu může negativně ovlivňovat jejich schopnosti a možnosti kvalitně a bezpečně vykonávat svou práci, tj. řídit letový provoz. Proto je zde částečně rozpracována problematika managementu únavy u řídících letového provozu. Samostatná část je věnována statistickým údajům týkajících se počtu řízených letů orgány ŘLP AČR a poč
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů