All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Optimal Layout of Public Mass Transport Transfer Nodes

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00198662" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00198662 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://vlaky-sgs.fd.cvut.cz/index.php?file=vystupy&action=show" target="_blank" >http://vlaky-sgs.fd.cvut.cz/index.php?file=vystupy&action=show</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Optimální podoba přestupních uzlů veřejné hromadné dopravy

  • Original language description

    Železniční doprava, má-li být páteří dopravního systému, se neobejde bez kvalitních přestupních vazeb na ostatní dopravní systémy. Stěžejním cílem této metodiky je proto nabídnutí uživatelsky přívětivého nástroje k určení optimální podoby přestupního uzlu veřejné hromadné dopravy. Protože na problematiku je nutné se dívat z co nejširšího úhlu pohledu, obsahuje příručka nejprve popis nejvýznamnějších souvisejících faktorů (problematika pěších proudů a plošných nároků cestujících, forma poskytovaných informací) uzavřený kategorizací přestupních uzlů. V závěru díla se uvádí příklad posouzení přestupního uzlu rizikovou a multikriteriální analýzou, které je jednou z možností objektivního vyhodnocení projektů. Vrcholem příručky jsou rozhodovací tabulky, ježpředstavují vlastní rozhodovací nástroj pro stanovení podoby přestupního uzlu.

  • Czech name

    Optimální podoba přestupních uzlů veřejné hromadné dopravy

  • Czech description

    Železniční doprava, má-li být páteří dopravního systému, se neobejde bez kvalitních přestupních vazeb na ostatní dopravní systémy. Stěžejním cílem této metodiky je proto nabídnutí uživatelsky přívětivého nástroje k určení optimální podoby přestupního uzlu veřejné hromadné dopravy. Protože na problematiku je nutné se dívat z co nejširšího úhlu pohledu, obsahuje příručka nejprve popis nejvýznamnějších souvisejících faktorů (problematika pěších proudů a plošných nároků cestujících, forma poskytovaných informací) uzavřený kategorizací přestupních uzlů. V závěru díla se uvádí příklad posouzení přestupního uzlu rizikovou a multikriteriální analýzou, které je jednou z možností objektivního vyhodnocení projektů. Vrcholem příručky jsou rozhodovací tabulky, ježpředstavují vlastní rozhodovací nástroj pro stanovení podoby přestupního uzlu.

Classification

  • Type

    N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body

  • CEP classification

    AP - Municipal, regional and transportation planning

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    SGS2010_MP

  • Regulation ID

    č.j. 26/2013-520-TPV/1

  • Technical parameters

    Metodická příručka mající formu monografie o formátu A4; ix+72 s., 2 přílohy (22+23 s.) - k dispozici v tištěné podobě (např. v knihovně ČVUT v Praze Fakulty dopravní) nebo online na internetových stránkách projektu: http://vlaky-sgs.fd.cvut.cz/ - sekceVýstupy

  • Economical parameters

    Uplatňování zásad uvedených v metodice povede především ke zvýšení atraktivity veřejné hromadné dopravy, a tedy zvýšení počtu přepravených cestujících VHD. Při uplatnění metodiky na přestupní uzel by mělo dojít ke zvýšení modal-splitu o 10 % ve prospěchVHD. Potenciálními uživateli metodiky jsou provozovatelé železničních drah, organizátoři IDS, dopravci (zejm. osobní železniční) a samosprávné úřady krajů a obcí.

  • Certification body designation

    ČR, Ministerstvo dopravy, Odbor strategie; nábř. L. Svobody 1222/12, Praha 1

  • Date of certification

  • Method of use

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů