Optimal Layout of Public Mass Transport Transfer Nodes
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00198662" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00198662 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://vlaky-sgs.fd.cvut.cz/index.php?file=vystupy&action=show" target="_blank" >http://vlaky-sgs.fd.cvut.cz/index.php?file=vystupy&action=show</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Optimální podoba přestupních uzlů veřejné hromadné dopravy
Original language description
Železniční doprava, má-li být páteří dopravního systému, se neobejde bez kvalitních přestupních vazeb na ostatní dopravní systémy. Stěžejním cílem této metodiky je proto nabídnutí uživatelsky přívětivého nástroje k určení optimální podoby přestupního uzlu veřejné hromadné dopravy. Protože na problematiku je nutné se dívat z co nejširšího úhlu pohledu, obsahuje příručka nejprve popis nejvýznamnějších souvisejících faktorů (problematika pěších proudů a plošných nároků cestujících, forma poskytovaných informací) uzavřený kategorizací přestupních uzlů. V závěru díla se uvádí příklad posouzení přestupního uzlu rizikovou a multikriteriální analýzou, které je jednou z možností objektivního vyhodnocení projektů. Vrcholem příručky jsou rozhodovací tabulky, ježpředstavují vlastní rozhodovací nástroj pro stanovení podoby přestupního uzlu.
Czech name
Optimální podoba přestupních uzlů veřejné hromadné dopravy
Czech description
Železniční doprava, má-li být páteří dopravního systému, se neobejde bez kvalitních přestupních vazeb na ostatní dopravní systémy. Stěžejním cílem této metodiky je proto nabídnutí uživatelsky přívětivého nástroje k určení optimální podoby přestupního uzlu veřejné hromadné dopravy. Protože na problematiku je nutné se dívat z co nejširšího úhlu pohledu, obsahuje příručka nejprve popis nejvýznamnějších souvisejících faktorů (problematika pěších proudů a plošných nároků cestujících, forma poskytovaných informací) uzavřený kategorizací přestupních uzlů. V závěru díla se uvádí příklad posouzení přestupního uzlu rizikovou a multikriteriální analýzou, které je jednou z možností objektivního vyhodnocení projektů. Vrcholem příručky jsou rozhodovací tabulky, ježpředstavují vlastní rozhodovací nástroj pro stanovení podoby přestupního uzlu.
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
AP - Municipal, regional and transportation planning
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
SGS2010_MP
Regulation ID
č.j. 26/2013-520-TPV/1
Technical parameters
Metodická příručka mající formu monografie o formátu A4; ix+72 s., 2 přílohy (22+23 s.) - k dispozici v tištěné podobě (např. v knihovně ČVUT v Praze Fakulty dopravní) nebo online na internetových stránkách projektu: http://vlaky-sgs.fd.cvut.cz/ - sekceVýstupy
Economical parameters
Uplatňování zásad uvedených v metodice povede především ke zvýšení atraktivity veřejné hromadné dopravy, a tedy zvýšení počtu přepravených cestujících VHD. Při uplatnění metodiky na přestupní uzel by mělo dojít ke zvýšení modal-splitu o 10 % ve prospěchVHD. Potenciálními uživateli metodiky jsou provozovatelé železničních drah, organizátoři IDS, dopravci (zejm. osobní železniční) a samosprávné úřady krajů a obcí.
Certification body designation
ČR, Ministerstvo dopravy, Odbor strategie; nábř. L. Svobody 1222/12, Praha 1
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů