Methodology for Determination of Noise Emission Correction According to Railway Superstructure Construction within the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00213630" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00213630 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/63981378:_____/13:#0000014
Result on the web
<a href="http://vlaky-hluk.fd.cvut.cz/index.php?file=vystupy&action=show" target="_blank" >http://vlaky-hluk.fd.cvut.cz/index.php?file=vystupy&action=show</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika stanovení korekcí emisí hluku v závislosti na konstrukci železničního svršku v podmínkách České republiky
Original language description
V rámci posuzování vlivu na životní prostředí projektů rekonstrukcí, resp. novostaveb, železničních tratí se provádí výpočty (modelování) hlukové zátěže v okolí tratě z provozu železniční dopravy. Mezi zásadní faktory, které výsledek výpočtu ovlivňují, patří konstrukce železničního svršku a skladba provozovaných železničních vozidel. Vlastní modelový výpočet je v současnosti prováděn buď českou metodikou, která již nebyla řadu let aktualizována, a nemůže proto reagovat na pozitivní vývoj ve vozovém parku a v konstrukci koleje na železnici v České republice, nebo metodikami zahraničními, které však nezohledňují reálné podmínky železničního provozu v České republice. Předložená metodika proto nabízí především hodnoty korekcí, jež zajistí vhodné vstupní parametry k modelování emisí hluku vlaků, získaných českou metodikou nebo nejběžnějšími zahraničními metodikami, tak, aby výsledky odpovídaly reálným podmínkám v České republice. Publikace na svém začátku seznamuje čtenáře se základy konst
Czech name
Metodika stanovení korekcí emisí hluku v závislosti na konstrukci železničního svršku v podmínkách České republiky
Czech description
V rámci posuzování vlivu na životní prostředí projektů rekonstrukcí, resp. novostaveb, železničních tratí se provádí výpočty (modelování) hlukové zátěže v okolí tratě z provozu železniční dopravy. Mezi zásadní faktory, které výsledek výpočtu ovlivňují, patří konstrukce železničního svršku a skladba provozovaných železničních vozidel. Vlastní modelový výpočet je v současnosti prováděn buď českou metodikou, která již nebyla řadu let aktualizována, a nemůže proto reagovat na pozitivní vývoj ve vozovém parku a v konstrukci koleje na železnici v České republice, nebo metodikami zahraničními, které však nezohledňují reálné podmínky železničního provozu v České republice. Předložená metodika proto nabízí především hodnoty korekcí, jež zajistí vhodné vstupní parametry k modelování emisí hluku vlaků, získaných českou metodikou nebo nejběžnějšími zahraničními metodikami, tak, aby výsledky odpovídaly reálným podmínkám v České republice. Publikace na svém začátku seznamuje čtenáře se základy konst
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
AP - Municipal, regional and transportation planning
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA01030087" target="_blank" >TA01030087: Influence Measures on Railway Infrastructure to Reduce Emergence and Spread of Noise from Moving Trains</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
TAČR-HLUVLA-MET2013
Regulation ID
číslo jednací osvědčení o uznání uplatněné certifikované metodiky: 123/2013-520-TPV/1
Technical parameters
Metodika mající formu monografie o formátu A4; vii+36 s. - k dispozici v tištěné podobě (např. v knihovně ČVUT v Praze Fakulty dopravní) nebo online na internetových stránkách projektu, v rámci něhož vznikla: http://vlaky-hluk.fd.cvut.cz/ - sekce Výstupyprojektu. Metodika je předmětem smlouvy o využití výsledků dosažených v projektu výzkumu, vývoje a inovací č. TA01030087 mezi ČVUT v Praze a Správou železniční dopravní cesty, státní organizací, ze dne 20.01.2014. Kontaktní osobou za SŽDC je pan Mgr. Bohumír Trávníček z oddělení životního prostředí generálního ředitelství, tel. 222 335 674, 724 590 160, e-mail: travnicekb@szdc.cz
Economical parameters
Součástí odborné části závěrečné zprávy projektu, v rámci něhož metodika vznikla, je výpočet předpokládaných úspor investičních nákladů na budování protihlukových clon podél železničních tratí v České republice při použití korekcí, jejichž hodnoty vycházejí z metodiky. Na základě posouzení modelových situací lze konstatovat, že použitím metodiky lze očekávat úspory investičních finančních prostředků na výstavbu protihlukových opatření ve formě protihlukových stěn ve výši cca 20-30 % proti stavu, kdy v projektech na protihluková opatření nebudou v metodice stanovené korekce aplikovány. Metodiku lze zdarma stáhnout na internetových stránkách projektu, v rámci něhož vznikla (http://vlaky-hluk.fd.cvut.cz/ - sekce Výstupy projektu), nebo si ji lze objednatv tištěné podobě za 150 Kč za výtisk (bližší informace o získání tištěné podoby metodiky jsou uvedeny na internetových stránkách, z nichž lze metodiku stáhnout).
Certification body designation
ČR, Ministerstvo dopravy, odbor strategie, nábř. L. Svobody 1222/12, Praha 1
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů