*Transport study: Optimizing negotiation of reserved capacity
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00215782" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00215782 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
*Dopravní studie: Optimalizace sjednávání rezervované kapacity
Original language description
*Jednou ze složek nákladů na distribuci elektrické energie pro velkoodběratele jsou náklady na rezervovanou kapacitu. Tyto náklady se skládají z ceny za rezervovanou kapacitu, která se sjednává vždy na rok dopředu a upřesňuje se každý měsíc, a ceny za překročení této kapacity v případě, že k němu dojde. V současné době sjednává Správa železniční dopravní cesty, s.o. (SŽDC) rezervovanou kapacitu na základě expertních zkušeností s přihlédnutím k historickým datům. Cílem studie je prozkoumat možnosti snížení nákladů na rezervovanou kapacitu s využitím predikčních modelů. Základní ideou je konstrukce predikčního modelu pro měsíční maxima spotřeb trakční elektrické energie na základě historických dat o spotřebě a dalších vysvětlujících proměnných. Posléze je testována optimalizace nákladů na rezervovanou kapacitu s využitím tohoto modelu. Cílem je přitom snížit celkové náklady vhodnou kombinací cen za rezervovanou kapacitu a cen za překročení této kapacity. V rámci studie jsou uvažovány a d
Czech name
*Dopravní studie: Optimalizace sjednávání rezervované kapacity
Czech description
*Jednou ze složek nákladů na distribuci elektrické energie pro velkoodběratele jsou náklady na rezervovanou kapacitu. Tyto náklady se skládají z ceny za rezervovanou kapacitu, která se sjednává vždy na rok dopředu a upřesňuje se každý měsíc, a ceny za překročení této kapacity v případě, že k němu dojde. V současné době sjednává Správa železniční dopravní cesty, s.o. (SŽDC) rezervovanou kapacitu na základě expertních zkušeností s přihlédnutím k historickým datům. Cílem studie je prozkoumat možnosti snížení nákladů na rezervovanou kapacitu s využitím predikčních modelů. Základní ideou je konstrukce predikčního modelu pro měsíční maxima spotřeb trakční elektrické energie na základě historických dat o spotřebě a dalších vysvětlujících proměnných. Posléze je testována optimalizace nákladů na rezervovanou kapacitu s využitím tohoto modelu. Cílem je přitom snížit celkové náklady vhodnou kombinací cen za rezervovanou kapacitu a cen za překročení této kapacity. V rámci studie jsou uvažovány a d
Classification
Type
V<sub>souhrn</sub> - Summary research report
CEP classification
JE - Non-nuclear power engineering, energy consumption and utilization
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Number of pages
64
Place of publication
Praha
Publisher/client name
Správa železniční dopravní cesty, s.o.
Version
—