*The conceptual plan control rail traffic on railway lines owned by the state - Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00216657" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00216657 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
*Koncepční záměr řízení železničního provozu na tratích ve vlastnictví státu ? České republiky
Original language description
*Předložený materiál představuje výsledek studia rozsáhlých podkladových materiálů, dokumentů národní i mezinárodních úrovně se vztahem především k železniční dopravě, v návaznosti na ostatní druhy dopravy. Dále se v něm promítají znalosti a dlouholetá zkušenost pracovníků autorského týmu, studie je tedy velice komprimovaným materiálem. Její jednotlivé teze je možno objektivně hodnotit a dokázat. Na železniční síti v České republice se v současné době uplatňuje několik způsobů řízení dopravy. Vývojově nejstarším způsobem je klasické řízení provozu probíhající prostřednictvím výpravčích v jednotlivých dopravnách rozložených v železniční síti spolu s dispečerským aparátem, který zajišťuje vyšší úroveň řízení v rámci dané oblastí. Na vybraných tratích jezaveden zjednodušený způsob řízení dopravy. V posledních letech výrazně přibývá tratí s úsekovým nebo dálkovým řízením železničního provozu, které je dáno propojením funkcí provozního dispečera, výpravčích v dopravnách a zavedením vhodnéh
Czech name
*Koncepční záměr řízení železničního provozu na tratích ve vlastnictví státu ? České republiky
Czech description
*Předložený materiál představuje výsledek studia rozsáhlých podkladových materiálů, dokumentů národní i mezinárodních úrovně se vztahem především k železniční dopravě, v návaznosti na ostatní druhy dopravy. Dále se v něm promítají znalosti a dlouholetá zkušenost pracovníků autorského týmu, studie je tedy velice komprimovaným materiálem. Její jednotlivé teze je možno objektivně hodnotit a dokázat. Na železniční síti v České republice se v současné době uplatňuje několik způsobů řízení dopravy. Vývojově nejstarším způsobem je klasické řízení provozu probíhající prostřednictvím výpravčích v jednotlivých dopravnách rozložených v železniční síti spolu s dispečerským aparátem, který zajišťuje vyšší úroveň řízení v rámci dané oblastí. Na vybraných tratích jezaveden zjednodušený způsob řízení dopravy. V posledních letech výrazně přibývá tratí s úsekovým nebo dálkovým řízením železničního provozu, které je dáno propojením funkcí provozního dispečera, výpravčích v dopravnách a zavedením vhodnéh
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TB0100MD074" target="_blank" >TB0100MD074: Conceptual plan of rail traffic management on tracks owned by the state - Czech Republic</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
29/2014
Regulation ID
84/2013-520-TPV/1
Technical parameters
Využití Ministerstvem dopravy ČR, provozovateli dráhy a drážní dopravy (Správa železniční dopravní cesty,, státní organizace, České Dráhy, a.s., a další)
Economical parameters
Náklady na pořízení přibližně 500 000 Kč. Přínosy metodiky nelze jednoznačně vyčíslit, neboť se jedná o zvýšení spolehlivosti a dostupnosti železničního systému, a zefektivnění průběhu procesů při řízení provozu. Aplikací navržené metodiky lze vytvořit efektivně pracující dispečerský aparát pro řízení železniční dopravy a tím přispět ke zvýšení plynulosti průběhu dopravních procesů. Přiřazením kompetence a odpovědnosti ke každé pracovní pozici se zavádí systematický přístup k dané problematice, což vedeke snížení nákladů na provozování operativního a přímého řízení provozu. Důležitým prvkem v celkovém pohledu na řízení dopravy (v komplexním pojetí), je zavedení vrcholové úrovně řízení dopravy v podobě dopravního koordinátora, který zastřešuje procesyz pozice státní správy, zejména při mimořádných a krizových situacích, což opět může vést ke snížení nákladů na odstraňování následků mimořádností..
Certification body designation
Ministerstvo dopravy ČR, odbor strategie, nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12 PO BOX 9, 110 15 Praha 1
Date of certification
—
Method of use
B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy