All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

*The conceptual plan control rail traffic on railway lines owned by the state - Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00216657" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00216657 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    *Koncepční záměr řízení železničního provozu na tratích ve vlastnictví státu ? České republiky

  • Original language description

    *Předložený materiál představuje výsledek studia rozsáhlých podkladových materiálů, dokumentů národní i mezinárodních úrovně se vztahem především k železniční dopravě, v návaznosti na ostatní druhy dopravy. Dále se v něm promítají znalosti a dlouholetá zkušenost pracovníků autorského týmu, studie je tedy velice komprimovaným materiálem. Její jednotlivé teze je možno objektivně hodnotit a dokázat. Na železniční síti v České republice se v současné době uplatňuje několik způsobů řízení dopravy. Vývojově nejstarším způsobem je klasické řízení provozu probíhající prostřednictvím výpravčích v jednotlivých dopravnách rozložených v železniční síti spolu s dispečerským aparátem, který zajišťuje vyšší úroveň řízení v rámci dané oblastí. Na vybraných tratích jezaveden zjednodušený způsob řízení dopravy. V posledních letech výrazně přibývá tratí s úsekovým nebo dálkovým řízením železničního provozu, které je dáno propojením funkcí provozního dispečera, výpravčích v dopravnách a zavedením vhodnéh

  • Czech name

    *Koncepční záměr řízení železničního provozu na tratích ve vlastnictví státu ? České republiky

  • Czech description

    *Předložený materiál představuje výsledek studia rozsáhlých podkladových materiálů, dokumentů národní i mezinárodních úrovně se vztahem především k železniční dopravě, v návaznosti na ostatní druhy dopravy. Dále se v něm promítají znalosti a dlouholetá zkušenost pracovníků autorského týmu, studie je tedy velice komprimovaným materiálem. Její jednotlivé teze je možno objektivně hodnotit a dokázat. Na železniční síti v České republice se v současné době uplatňuje několik způsobů řízení dopravy. Vývojově nejstarším způsobem je klasické řízení provozu probíhající prostřednictvím výpravčích v jednotlivých dopravnách rozložených v železniční síti spolu s dispečerským aparátem, který zajišťuje vyšší úroveň řízení v rámci dané oblastí. Na vybraných tratích jezaveden zjednodušený způsob řízení dopravy. V posledních letech výrazně přibývá tratí s úsekovým nebo dálkovým řízením železničního provozu, které je dáno propojením funkcí provozního dispečera, výpravčích v dopravnách a zavedením vhodnéh

Classification

  • Type

    N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TB0100MD074" target="_blank" >TB0100MD074: Conceptual plan of rail traffic management on tracks owned by the state - Czech Republic</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    29/2014

  • Regulation ID

    84/2013-520-TPV/1

  • Technical parameters

    Využití Ministerstvem dopravy ČR, provozovateli dráhy a drážní dopravy (Správa železniční dopravní cesty,, státní organizace, České Dráhy, a.s., a další)

  • Economical parameters

    Náklady na pořízení přibližně 500 000 Kč. Přínosy metodiky nelze jednoznačně vyčíslit, neboť se jedná o zvýšení spolehlivosti a dostupnosti železničního systému, a zefektivnění průběhu procesů při řízení provozu. Aplikací navržené metodiky lze vytvořit efektivně pracující dispečerský aparát pro řízení železniční dopravy a tím přispět ke zvýšení plynulosti průběhu dopravních procesů. Přiřazením kompetence a odpovědnosti ke každé pracovní pozici se zavádí systematický přístup k dané problematice, což vedeke snížení nákladů na provozování operativního a přímého řízení provozu. Důležitým prvkem v celkovém pohledu na řízení dopravy (v komplexním pojetí), je zavedení vrcholové úrovně řízení dopravy v podobě dopravního koordinátora, který zastřešuje procesyz pozice státní správy, zejména při mimořádných a krizových situacích, což opět může vést ke snížení nákladů na odstraňování následků mimořádností..

  • Certification body designation

    Ministerstvo dopravy ČR, odbor strategie, nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12 PO BOX 9, 110 15 Praha 1

  • Date of certification

  • Method of use

    B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy