The use of marketing tools to promote public city transport
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F14%3A00225277" target="_blank" >RIV/68407700:21260/14:00225277 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití marketingových nástrojů k propagaci MHD
Original language description
Příspěvek se věnuje problematice propagace MHD, která má klíčový význam pro dopravní obsluhu městského území. MHD je velmi šetrná k životnímu prostředí a proto se jedná o trvale udržitelný druh dopravy ve městě. Všechna města na celém světě se potýkají srostoucím stupněm automobilizace, jehož důsledkem jsou kongesce, hluk a exhalace. Tento nepříznivý trend může zvrátit pouze funkční a konkurenceschopná MHD. Systém MHD tvoří mnoho jednotlivých komponent (linkové vedení, tarif, vozidla, infrastruktura,...), které zajišťují jeho funkčnost. Je nezbytné tyto jednotlivé subsystémy MHD rozvíjet a inovovat. To ovšem samo o sobě nárůst počtu cestujících a s tím související úbytek počtu automobilů v ulicích nepřinese. K přilákání nových cestujících, kteří v současné době služeb MHD nevyužívají, je třeba využít stejných marketingových nástrojů, které se používají k propagaci komerčních služeb a výrobků. V úvodu článku jsou vymezeny jednotlivé marketingové nástroje, které se používají k propagaci
Czech name
Využití marketingových nástrojů k propagaci MHD
Czech description
Příspěvek se věnuje problematice propagace MHD, která má klíčový význam pro dopravní obsluhu městského území. MHD je velmi šetrná k životnímu prostředí a proto se jedná o trvale udržitelný druh dopravy ve městě. Všechna města na celém světě se potýkají srostoucím stupněm automobilizace, jehož důsledkem jsou kongesce, hluk a exhalace. Tento nepříznivý trend může zvrátit pouze funkční a konkurenceschopná MHD. Systém MHD tvoří mnoho jednotlivých komponent (linkové vedení, tarif, vozidla, infrastruktura,...), které zajišťují jeho funkčnost. Je nezbytné tyto jednotlivé subsystémy MHD rozvíjet a inovovat. To ovšem samo o sobě nárůst počtu cestujících a s tím související úbytek počtu automobilů v ulicích nepřinese. K přilákání nových cestujících, kteří v současné době služeb MHD nevyužívají, je třeba využít stejných marketingových nástrojů, které se používají k propagaci komerčních služeb a výrobků. V úvodu článku jsou vymezeny jednotlivé marketingové nástroje, které se používají k propagaci
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Doprava, zdraví a životní prostředí
ISBN
978-80-86502-85-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
133-138
Publisher name
CDV - Centrum dopravního výzkumu
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Nov 10, 2014
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—