Analysis of speed compliance with regard to Variable Speed Limits
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00230144" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00230144 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza dodržování rychlosti a tolerance řidičů na proměnné omezení rychlosti
Original language description
Mnohé předchozí studie potvrzují silný vztah mezi dodržováním rychlosti a frekvencí dopravních nehod (či závažností dopravních nehod). Systém Proměnného omezení rychlosti (VSL) je nástrojem ke zlepšení bezpečnosti silničního provozu, který umožňuje změnyrychlostního limitu na základě stávajících jízdních podmínek. Na základě automatické detekce událostí dojde k přizpůsobení rychlosti jízdy - tedy k harmonizaci rychlosti. V současné době je v České republice první VSL systém instalován na Pražském městském okruhu, a to s cílem zvýšení bezpečnosti a pozitivního ovlivnění dalších parametrů dopravního proudu. Ačkoli můžeme nalézt mnoho studií, které se zabývají vlivem VSL systému na dopravní proud, existuje však jen velmi málo odborných prací, které popisují vliv na chování řidičů, zejména se zaměřením na toleranci a dodržování rychlosti. Přitom má tato informace zásadní význam pro návrh budoucích algoritmů VSL. Tato studie byla vytvořena za účelem popisu problematiky, jež ukazuje vliv li
Czech name
Analýza dodržování rychlosti a tolerance řidičů na proměnné omezení rychlosti
Czech description
Mnohé předchozí studie potvrzují silný vztah mezi dodržováním rychlosti a frekvencí dopravních nehod (či závažností dopravních nehod). Systém Proměnného omezení rychlosti (VSL) je nástrojem ke zlepšení bezpečnosti silničního provozu, který umožňuje změnyrychlostního limitu na základě stávajících jízdních podmínek. Na základě automatické detekce událostí dojde k přizpůsobení rychlosti jízdy - tedy k harmonizaci rychlosti. V současné době je v České republice první VSL systém instalován na Pražském městském okruhu, a to s cílem zvýšení bezpečnosti a pozitivního ovlivnění dalších parametrů dopravního proudu. Ačkoli můžeme nalézt mnoho studií, které se zabývají vlivem VSL systému na dopravní proud, existuje však jen velmi málo odborných prací, které popisují vliv na chování řidičů, zejména se zaměřením na toleranci a dodržování rychlosti. Přitom má tato informace zásadní význam pro návrh budoucích algoritmů VSL. Tato studie byla vytvořena za účelem popisu problematiky, jež ukazuje vliv li
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Volume of the periodical
76
Issue of the periodical within the volume
5
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
135-139
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—