Map of Possible Intentional or Unintentional Attacks on Aircraft in the Surroundings of International Airports
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00237341" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00237341 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mapa možných úmyslných a neúmyslných útoků na letadla v oblasti mezinárodních letišť
Original language description
Tato studie je výstupem práce na grantu č. VG20132015130 Ministerstva vnitra České republiky vykonané Laboratoří letecké bezpečnosti na Fakultě dopravní ČVUT, která se zabývala bezpečností letadel přistávajících na a startujících z níže uvedených českých letišť se zpevněnou vzletovou a přistávací dráhou: - Letiště Václava Havla Praha - Letiště Leoše Janáčka Ostrava - Letiště Brno - Letiště Pardubice - Letiště Karlovy Vary - Letiště České Budějovice - Letiště Hradec Králové - Letiště Kunovice - Letiště Plzeň – Líně - Letiště Mnichovo Hradiště - Letiště Příbram - Letiště Vodochody Letiště byla vybrána na základě aktuálního stavu a reálných možností v blízké až střednědobé budoucnosti. Jako hlavní parametr byl proto zvolen civilní provoz IFR. Z tohoto důvodu jsou v seznamu letiště Praha, Ostrava, Brno, Karlovy Vary a Vodochody, která již tuto podmínku splňují a zároveň již mají zavedeno GNSS přiblížení. Dalšími letišti jsou letiště Pardubice a Kunovice, které mají IFR provoz avšak zatím nemají GNSS přiblížení. A poslední skupinou jsou letiště se zpevněnou dráhou, která mají díky GNSS přiblížení vysoký potenciál stát se letišti IFR (Hradec Králové, České Budějovice, Plzeň-Líně, Mnichovo Hradiště a Příbram). Studie přináší dvě pojednání o možných nebezpečích pro přistávající a startující letadla: Rušení signálů GNSS a Ozáření laserem. V druhé části nabízí interaktivní mapy zobrazující rizikové zóny.
Czech name
Mapa možných úmyslných a neúmyslných útoků na letadla v oblasti mezinárodních letišť
Czech description
Tato studie je výstupem práce na grantu č. VG20132015130 Ministerstva vnitra České republiky vykonané Laboratoří letecké bezpečnosti na Fakultě dopravní ČVUT, která se zabývala bezpečností letadel přistávajících na a startujících z níže uvedených českých letišť se zpevněnou vzletovou a přistávací dráhou: - Letiště Václava Havla Praha - Letiště Leoše Janáčka Ostrava - Letiště Brno - Letiště Pardubice - Letiště Karlovy Vary - Letiště České Budějovice - Letiště Hradec Králové - Letiště Kunovice - Letiště Plzeň – Líně - Letiště Mnichovo Hradiště - Letiště Příbram - Letiště Vodochody Letiště byla vybrána na základě aktuálního stavu a reálných možností v blízké až střednědobé budoucnosti. Jako hlavní parametr byl proto zvolen civilní provoz IFR. Z tohoto důvodu jsou v seznamu letiště Praha, Ostrava, Brno, Karlovy Vary a Vodochody, která již tuto podmínku splňují a zároveň již mají zavedeno GNSS přiblížení. Dalšími letišti jsou letiště Pardubice a Kunovice, které mají IFR provoz avšak zatím nemají GNSS přiblížení. A poslední skupinou jsou letiště se zpevněnou dráhou, která mají díky GNSS přiblížení vysoký potenciál stát se letišti IFR (Hradec Králové, České Budějovice, Plzeň-Líně, Mnichovo Hradiště a Příbram). Studie přináší dvě pojednání o možných nebezpečích pro přistávající a startující letadla: Rušení signálů GNSS a Ozáření laserem. V druhé části nabízí interaktivní mapy zobrazující rizikové zóny.
Classification
Type
N<sub>map</sub> - Specialized map with scientific content
CEP classification
JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/VG20132015130" target="_blank" >VG20132015130: The Utilization of Crisis Management, Risk Management, Systems Engineering Tools and Modern Technologies to Improve Security at International Airports in the Czech Republic</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Mapa 1 VG20132015130
Regulation ID
—
Technical parameters
č. j. 1028-16-110
Economical parameters
Jako výsledek řešení grantu je tato mapa dostupná bezúplatně
Certification body designation
—
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů