Classical problems from graph theory at schools and in the applications
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00357470" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00357470 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/Voracova.pdf" target="_blank" >http://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/Voracova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Klasické úlohy teorie grafů na školách i v aplikacích
Original language description
Klasické úlohy rovinných grafů nabízejí velké množství jednoduše formulovaných problémů, z nichž mnohé lze řešit již na prvním stupni základní školy. Právě pro tento svůj potenciál mají své nezpochybnitelné místo v rekreační matematice i matematických olympiádách. Přestože mnohé pedagogické experimenty prokázaly úspěšnost zařazení partií z teorie grafů na základní i střední školu, v učebnicích je najdeme jen okrajově. Přitom matematická podstata problémů přirozeného světa se v teorii grafů nalézá nenuceně a samozřejmě. Objevitelsky zaměřená výuka inspirovaná teorii grafů je podle mého názoru nejpřístupnější cestou k představení principů matematického modelování. Mou snahou je inspirovat kolegy ukázkami úloh inspirovaných klasickými problémy rovinných grafů a poukázat na aktuálnost dané problematiky v dopravních a logistických aplikacích.
Czech name
Klasické úlohy teorie grafů na školách i v aplikacích
Czech description
Klasické úlohy rovinných grafů nabízejí velké množství jednoduše formulovaných problémů, z nichž mnohé lze řešit již na prvním stupni základní školy. Právě pro tento svůj potenciál mají své nezpochybnitelné místo v rekreační matematice i matematických olympiádách. Přestože mnohé pedagogické experimenty prokázaly úspěšnost zařazení partií z teorie grafů na základní i střední školu, v učebnicích je najdeme jen okrajově. Přitom matematická podstata problémů přirozeného světa se v teorii grafů nalézá nenuceně a samozřejmě. Objevitelsky zaměřená výuka inspirovaná teorii grafů je podle mého názoru nejpřístupnější cestou k představení principů matematického modelování. Mou snahou je inspirovat kolegy ukázkami úloh inspirovaných klasickými problémy rovinných grafů a poukázat na aktuálnost dané problematiky v dopravních a logistických aplikacích.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
South Bohemia Mathematical Letters
ISSN
1804-1450
e-ISSN
1804-1450
Volume of the periodical
2016 (24)
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
72-81
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—