All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Classical problems from graph theory at schools and in the applications

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00357470" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00357470 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/Voracova.pdf" target="_blank" >http://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/Voracova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Klasické úlohy teorie grafů na školách i v aplikacích

  • Original language description

    Klasické úlohy rovinných grafů nabízejí velké množství jednoduše formulovaných problémů, z nichž mnohé lze řešit již na prvním stupni základní školy. Právě pro tento svůj potenciál mají své nezpochybnitelné místo v rekreační matematice i matematických olympiádách. Přestože mnohé pedagogické experimenty prokázaly úspěšnost zařazení partií z teorie grafů na základní i střední školu, v učebnicích je najdeme jen okrajově. Přitom matematická podstata problémů přirozeného světa se v teorii grafů nalézá nenuceně a samozřejmě. Objevitelsky zaměřená výuka inspirovaná teorii grafů je podle mého názoru nejpřístupnější cestou k představení principů matematického modelování. Mou snahou je inspirovat kolegy ukázkami úloh inspirovaných klasickými problémy rovinných grafů a poukázat na aktuálnost dané problematiky v dopravních a logistických aplikacích.

  • Czech name

    Klasické úlohy teorie grafů na školách i v aplikacích

  • Czech description

    Klasické úlohy rovinných grafů nabízejí velké množství jednoduše formulovaných problémů, z nichž mnohé lze řešit již na prvním stupni základní školy. Právě pro tento svůj potenciál mají své nezpochybnitelné místo v rekreační matematice i matematických olympiádách. Přestože mnohé pedagogické experimenty prokázaly úspěšnost zařazení partií z teorie grafů na základní i střední školu, v učebnicích je najdeme jen okrajově. Přitom matematická podstata problémů přirozeného světa se v teorii grafů nalézá nenuceně a samozřejmě. Objevitelsky zaměřená výuka inspirovaná teorii grafů je podle mého názoru nejpřístupnější cestou k představení principů matematického modelování. Mou snahou je inspirovat kolegy ukázkami úloh inspirovaných klasickými problémy rovinných grafů a poukázat na aktuálnost dané problematiky v dopravních a logistických aplikacích.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    South Bohemia Mathematical Letters

  • ISSN

    1804-1450

  • e-ISSN

    1804-1450

  • Volume of the periodical

    2016 (24)

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    72-81

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database