All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Multimodal terminals of public transport

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00311365" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00311365 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.konference.pmdp.cz/cz/2017/ke-stazeni/" target="_blank" >http://www.konference.pmdp.cz/cz/2017/ke-stazeni/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Přestupní body veřejné dopravy

  • Original language description

    Princip moderních integrovaných dopravních systémů, které jsou orientovány na osovou síť atraktivních linek s krátkým intervalem a páteřní úlohu kolejové dopravy, nevyhnutelně pro cestující generuje potřebu přestupovat. Cestující očekává kvalitní přestupní vazbu – tedy nejen časovou návaznost jednotlivých spojů (či velmi krátký interval návazných linek), ale i logické a kvalitní prostředí pěšího přesunu mezi jednotlivými dopravními prostředky. Řešení přestupních bodů veřejné dopravy je proto velmi specifická problematika, do které vstupuje mnoho aspektů. Z dopravního hlediska jsou při řešení a navrhování přestupního bodu důležité především dva základní aspekty – kvalitní, jednoduchá, krátká, přímá a na první pohled zřejmá přestupní vazba, která zajistí, aby cestující byl přestupem co nejméně „obtěžován“, a co nejpřímější a nejkratší jízdy spojů v rámci přestupního bodu tak, aby nedocházelo k navyšování provozních nákladů vlivem najíždění zbytečných metrů a kilometrů v rámci „terminálu“. Toto všechno tvoří návrh přestupního bodu veřejné dopravy velice komplexní a specializovanou problematikou, která vyžaduje velkou zkušenost a nadhled ze strany projektanta, jeho schopnost efektivně spolupracovat například s architektem, a především odvahu k progresivním, ale přitom subtilním řešením. Pouhé splnění normových parametrů totiž v žádném případě nestačí ke kvalitnímu výsledku.

  • Czech name

    Přestupní body veřejné dopravy

  • Czech description

    Princip moderních integrovaných dopravních systémů, které jsou orientovány na osovou síť atraktivních linek s krátkým intervalem a páteřní úlohu kolejové dopravy, nevyhnutelně pro cestující generuje potřebu přestupovat. Cestující očekává kvalitní přestupní vazbu – tedy nejen časovou návaznost jednotlivých spojů (či velmi krátký interval návazných linek), ale i logické a kvalitní prostředí pěšího přesunu mezi jednotlivými dopravními prostředky. Řešení přestupních bodů veřejné dopravy je proto velmi specifická problematika, do které vstupuje mnoho aspektů. Z dopravního hlediska jsou při řešení a navrhování přestupního bodu důležité především dva základní aspekty – kvalitní, jednoduchá, krátká, přímá a na první pohled zřejmá přestupní vazba, která zajistí, aby cestující byl přestupem co nejméně „obtěžován“, a co nejpřímější a nejkratší jízdy spojů v rámci přestupního bodu tak, aby nedocházelo k navyšování provozních nákladů vlivem najíždění zbytečných metrů a kilometrů v rámci „terminálu“. Toto všechno tvoří návrh přestupního bodu veřejné dopravy velice komplexní a specializovanou problematikou, která vyžaduje velkou zkušenost a nadhled ze strany projektanta, jeho schopnost efektivně spolupracovat například s architektem, a především odvahu k progresivním, ale přitom subtilním řešením. Pouhé splnění normových parametrů totiž v žádném případě nestačí ke kvalitnímu výsledku.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů