Multimodal terminals of public transport
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00311365" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00311365 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.konference.pmdp.cz/cz/2017/ke-stazeni/" target="_blank" >http://www.konference.pmdp.cz/cz/2017/ke-stazeni/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Přestupní body veřejné dopravy
Original language description
Princip moderních integrovaných dopravních systémů, které jsou orientovány na osovou síť atraktivních linek s krátkým intervalem a páteřní úlohu kolejové dopravy, nevyhnutelně pro cestující generuje potřebu přestupovat. Cestující očekává kvalitní přestupní vazbu – tedy nejen časovou návaznost jednotlivých spojů (či velmi krátký interval návazných linek), ale i logické a kvalitní prostředí pěšího přesunu mezi jednotlivými dopravními prostředky. Řešení přestupních bodů veřejné dopravy je proto velmi specifická problematika, do které vstupuje mnoho aspektů. Z dopravního hlediska jsou při řešení a navrhování přestupního bodu důležité především dva základní aspekty – kvalitní, jednoduchá, krátká, přímá a na první pohled zřejmá přestupní vazba, která zajistí, aby cestující byl přestupem co nejméně „obtěžován“, a co nejpřímější a nejkratší jízdy spojů v rámci přestupního bodu tak, aby nedocházelo k navyšování provozních nákladů vlivem najíždění zbytečných metrů a kilometrů v rámci „terminálu“. Toto všechno tvoří návrh přestupního bodu veřejné dopravy velice komplexní a specializovanou problematikou, která vyžaduje velkou zkušenost a nadhled ze strany projektanta, jeho schopnost efektivně spolupracovat například s architektem, a především odvahu k progresivním, ale přitom subtilním řešením. Pouhé splnění normových parametrů totiž v žádném případě nestačí ke kvalitnímu výsledku.
Czech name
Přestupní body veřejné dopravy
Czech description
Princip moderních integrovaných dopravních systémů, které jsou orientovány na osovou síť atraktivních linek s krátkým intervalem a páteřní úlohu kolejové dopravy, nevyhnutelně pro cestující generuje potřebu přestupovat. Cestující očekává kvalitní přestupní vazbu – tedy nejen časovou návaznost jednotlivých spojů (či velmi krátký interval návazných linek), ale i logické a kvalitní prostředí pěšího přesunu mezi jednotlivými dopravními prostředky. Řešení přestupních bodů veřejné dopravy je proto velmi specifická problematika, do které vstupuje mnoho aspektů. Z dopravního hlediska jsou při řešení a navrhování přestupního bodu důležité především dva základní aspekty – kvalitní, jednoduchá, krátká, přímá a na první pohled zřejmá přestupní vazba, která zajistí, aby cestující byl přestupem co nejméně „obtěžován“, a co nejpřímější a nejkratší jízdy spojů v rámci přestupního bodu tak, aby nedocházelo k navyšování provozních nákladů vlivem najíždění zbytečných metrů a kilometrů v rámci „terminálu“. Toto všechno tvoří návrh přestupního bodu veřejné dopravy velice komplexní a specializovanou problematikou, která vyžaduje velkou zkušenost a nadhled ze strany projektanta, jeho schopnost efektivně spolupracovat například s architektem, a především odvahu k progresivním, ale přitom subtilním řešením. Pouhé splnění normových parametrů totiž v žádném případě nestačí ke kvalitnímu výsledku.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů