A method of controlling the stability of a vehicle, in particular a utility vehicle, and a system for performing this method
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00316392" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00316392 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://isdv.upv.cz/webapp/webapp.pts.det?xprim=1292725&lan=cs&s_majs=&s_puvo=First%20ji%C5%99%C3%AD&s_naze=&s_anot=" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/webapp/webapp.pts.det?xprim=1292725&lan=cs&s_majs=&s_puvo=First%20ji%C5%99%C3%AD&s_naze=&s_anot=</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Způsob kontroly stability vozidla, zejména užitkového, a systém k provádění tohoto způsobu
Original language description
Vynález se týká způsobu kontroly zatížení a stability vozidla, zejména užitkového, při kterém se měří čas, dráha mezi vozidlem a vozovkou, zrychlení, síly na alespoň čtyřech místech na rozhraní odpružených hmot a neodpružených hmot a úhel náklonu odpružené části. Tyto hodnoty se porovnávají s technickými parametry vozidla a/nebo parametry vozovky a v případě překročení daných hodnot se do místa řidiče vozidla přenese vizuální a/nebo akustická informace. Vynález se dále týká systému k provádění tohoto způsobu, kdy je vozidlo opatřeno měřičem (1) času, akcelerometrem (2), snímačem (3) dráhy mezi vozidlem a vozovkou, alespoň čtyřmi snímači (4) sil umístěnými na rozhraní odpružených hmot a neodpružených hmot a snímačem (5) úhlu naklopení odpružené hmoty, které jsou propojeny s výpočetním zařízením (6) opatřeným technickými parametry vozidla a/nebo parametry vozovky, a k výpočetnímu zařízení (6) jsou připojeny vizuální a/nebo akustické výstupy (7), umístěné v místě řidiče vozidla. ### Patent využíván vlastníkem.
Czech name
Způsob kontroly stability vozidla, zejména užitkového, a systém k provádění tohoto způsobu
Czech description
Vynález se týká způsobu kontroly zatížení a stability vozidla, zejména užitkového, při kterém se měří čas, dráha mezi vozidlem a vozovkou, zrychlení, síly na alespoň čtyřech místech na rozhraní odpružených hmot a neodpružených hmot a úhel náklonu odpružené části. Tyto hodnoty se porovnávají s technickými parametry vozidla a/nebo parametry vozovky a v případě překročení daných hodnot se do místa řidiče vozidla přenese vizuální a/nebo akustická informace. Vynález se dále týká systému k provádění tohoto způsobu, kdy je vozidlo opatřeno měřičem (1) času, akcelerometrem (2), snímačem (3) dráhy mezi vozidlem a vozovkou, alespoň čtyřmi snímači (4) sil umístěnými na rozhraní odpružených hmot a neodpružených hmot a snímačem (5) úhlu naklopení odpružené hmoty, které jsou propojeny s výpočetním zařízením (6) opatřeným technickými parametry vozidla a/nebo parametry vozovky, a k výpočetnímu zařízení (6) jsou připojeny vizuální a/nebo akustické výstupy (7), umístěné v místě řidiče vozidla. ### Patent využíván vlastníkem.
Classification
Type
P - Patent
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Patent/design ID
306973
Publisher
CZ001 -
Publisher name
Industrial Property Office
Place of publication
Prague
Publication country
CZ - CZECH REPUBLIC
Date of acceptance
Sep 13, 2017
Owner name
Ústav dopravních prostředků, ČVUT FD
Method of use
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence