TOOL FOR RISK REDUCTION AT SPECIFIC COMPONENT AIRCRAFT ENGINE WELDING
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00317116" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00317116 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nástroj ke snížení rizik při svařování specifických dílů motoru letadla.
Original language description
V leteckém průmyslu je na prvním místě bezpečnost. Proto je brán při výrobě leteckých komponent velký zřetel na preciznost a dokonalost provedení všech výrobních operací. Jde o odstranění příčin leteckých dopravních nehod způsobených chybami při výrobě, montáží a údržbě leteckých motorů. Podrobný výzkum zacílený na zvýšení bezpečnosti byl proveden pro firmu GE Aviation Czech v Praze. Byl zaměřen na oblast výroby leteckého motoru, při které je třeba dodržovat technologické postupy a eliminovat lidský faktor, který ovlivňuje proces výroby. V článku jsou uvedeny výsledky spojené s výrobou ochranného krytu leteckého motoru, a to konkrétně při svařování základních komponent. Pro identifikaci rizik spojených se svařováním jsou použity metody rizikového inženýrství, a to procesní mapy, kontrolní seznamy a bezpečnostní audity. Na základě bezpečnostních auditů provedených ve firmě skupinou expertů jsou určena kritická místa, která mohou být zdroji významných technických rizik. Pro zvládnutí předmětných rizik jsou navržena opatření na zvýšení bezpečnosti výroby i výrobku, která již jsou zavedena do praxe.
Czech name
Nástroj ke snížení rizik při svařování specifických dílů motoru letadla.
Czech description
V leteckém průmyslu je na prvním místě bezpečnost. Proto je brán při výrobě leteckých komponent velký zřetel na preciznost a dokonalost provedení všech výrobních operací. Jde o odstranění příčin leteckých dopravních nehod způsobených chybami při výrobě, montáží a údržbě leteckých motorů. Podrobný výzkum zacílený na zvýšení bezpečnosti byl proveden pro firmu GE Aviation Czech v Praze. Byl zaměřen na oblast výroby leteckého motoru, při které je třeba dodržovat technologické postupy a eliminovat lidský faktor, který ovlivňuje proces výroby. V článku jsou uvedeny výsledky spojené s výrobou ochranného krytu leteckého motoru, a to konkrétně při svařování základních komponent. Pro identifikaci rizik spojených se svařováním jsou použity metody rizikového inženýrství, a to procesní mapy, kontrolní seznamy a bezpečnostní audity. Na základě bezpečnostních auditů provedených ve firmě skupinou expertů jsou určena kritická místa, která mohou být zdroji významných technických rizik. Pro zvládnutí předmětných rizik jsou navržena opatření na zvýšení bezpečnosti výroby i výrobku, která již jsou zavedena do praxe.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Řízení rizik procesů spojených s technickými díly
ISBN
978-80-01-06351-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
12
Pages from-to
70-81
Publisher name
ČVUT v Praze, Fakulta dopravní, Ústav bezpečnostních technologií a inženýrství
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Dec 7, 2017
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—