Historical development of tram-train transport in the region of Karlsruhe
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00318898" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00318898 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Historický vývoj vlakotramvajové dopravy v regionu Karlsruhe
Original language description
Systém vlakotramvajové dopravy představuje drážní soustavu, v níž vozidla přejíždí mezi železniční a tramvajovou infrastrukturou. Vlakotramvaj kombinuje přednosti jednak železničního motorového vozu uzpůsobeného pro rychlou a časově náročnou jízdu v extravilánu a jednak tramvaje charakteristické lehkostí, schopností vysokého zrychlení a zpomalení a způsobilostí průjezdu tratí s méně příznivými sklonovými a směrovými poměry. Článek popisuje rozvoj vlakotramvajové dopravy v regionu Karlsruhe, ve kterém technická integrace systémů kolejových drah byla realizována historicky poprvé. Vlakotramvajový systém v Karlsruhe je rovněž pozoruhodný rozsahem sítě drážních linek a přepravním výkonem. Článek popisuje izolovaný vývoj dvou drážních subsystémů, tramvajové sítě v Karlsruhe a regionální Albtalské dráhy, jež byly integrovány do vlakotramvajového systému v 50. letech minulého století. Příspěvek shrnuje důvody, jež vedly k integraci jmenovaných subsystémů a ke vzniku vlakotramvajového systému v regionu. Článek mapuje dále rozšiřování vlakotramvajové soustavy. Příspěvek je uzavřen stručnou charakterizací vozidel současně provozovaných ve zkoumaném systému. Počet cestujících přepravených vlakotramvajovým systémem v Karlsruhe se zvyšuje, vlakotramvajová doprava rozšiřuje nabídku veřejné přepravy o přímé drážní spoje v relaci centra aglomerace a periferních sídel za cenu příznivých investičních nákladů.
Czech name
Historický vývoj vlakotramvajové dopravy v regionu Karlsruhe
Czech description
Systém vlakotramvajové dopravy představuje drážní soustavu, v níž vozidla přejíždí mezi železniční a tramvajovou infrastrukturou. Vlakotramvaj kombinuje přednosti jednak železničního motorového vozu uzpůsobeného pro rychlou a časově náročnou jízdu v extravilánu a jednak tramvaje charakteristické lehkostí, schopností vysokého zrychlení a zpomalení a způsobilostí průjezdu tratí s méně příznivými sklonovými a směrovými poměry. Článek popisuje rozvoj vlakotramvajové dopravy v regionu Karlsruhe, ve kterém technická integrace systémů kolejových drah byla realizována historicky poprvé. Vlakotramvajový systém v Karlsruhe je rovněž pozoruhodný rozsahem sítě drážních linek a přepravním výkonem. Článek popisuje izolovaný vývoj dvou drážních subsystémů, tramvajové sítě v Karlsruhe a regionální Albtalské dráhy, jež byly integrovány do vlakotramvajového systému v 50. letech minulého století. Příspěvek shrnuje důvody, jež vedly k integraci jmenovaných subsystémů a ke vzniku vlakotramvajového systému v regionu. Článek mapuje dále rozšiřování vlakotramvajové soustavy. Příspěvek je uzavřen stručnou charakterizací vozidel současně provozovaných ve zkoumaném systému. Počet cestujících přepravených vlakotramvajovým systémem v Karlsruhe se zvyšuje, vlakotramvajová doprava rozšiřuje nabídku veřejné přepravy o přímé drážní spoje v relaci centra aglomerace a periferních sídel za cenu příznivých investičních nákladů.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Železničná doprava a logistika
ISSN
1336-7943
e-ISSN
1336-7943
Volume of the periodical
13
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
8
Pages from-to
21-28
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—