All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Block teaching in the subject of Intelligent Transport Systems at CTU

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F19%3A00327794" target="_blank" >RIV/68407700:21260/19:00327794 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Bloková výuka v oboru Inteligentní dopravní systémy na FD ČVUT

  • Original language description

    Obor Inteligentní dopravní systémy (dále jen ITS) vyučovaný na FD ČVUT je v bakalářském studijním programu Technika a technologie v dopravě a spojích vyučován blokově. Bloková výuka je jednou ze součástí moderních výukových konceptů, který dlouhodobě funguje např. ve Švédsku. Základním rozdílem oproti klasické výuce probíhající v českých podmínkách je, že se studenti nevěnují většímu množství předmětů najednou, ale naopak se intenzivněji (několik týdnů) zabývají jedním konkrétním předmětem. Princip blokové výuky s sebou přináší výhody i nevýhody. V tomto článku dochází ke zhodnocení zkušeností s blokovou výukou na FD ČVUT, které byly nabyty v prvních dvou letech od jejího zavedení. Zároveň jsou v závěru článku naznačeny vize a směry, jak tuto alternativní formu výuky v českých podmínkách více podporovat a rozvíjet.

  • Czech name

    Bloková výuka v oboru Inteligentní dopravní systémy na FD ČVUT

  • Czech description

    Obor Inteligentní dopravní systémy (dále jen ITS) vyučovaný na FD ČVUT je v bakalářském studijním programu Technika a technologie v dopravě a spojích vyučován blokově. Bloková výuka je jednou ze součástí moderních výukových konceptů, který dlouhodobě funguje např. ve Švédsku. Základním rozdílem oproti klasické výuce probíhající v českých podmínkách je, že se studenti nevěnují většímu množství předmětů najednou, ale naopak se intenzivněji (několik týdnů) zabývají jedním konkrétním předmětem. Princip blokové výuky s sebou přináší výhody i nevýhody. V tomto článku dochází ke zhodnocení zkušeností s blokovou výukou na FD ČVUT, které byly nabyty v prvních dvou letech od jejího zavedení. Zároveň jsou v závěru článku naznačeny vize a směry, jak tuto alternativní formu výuky v českých podmínkách více podporovat a rozvíjet.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    2019 Konference - 25 let Fakulty dopravní

  • ISBN

    978-80-01-06545-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    3

  • Pages from-to

    19-21

  • Publisher name

    České vysoké učení technické v Praze

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha 1 - Betlémská kaple

  • Event date

    Jan 24, 2019

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article