Cost-effectiveness of the transport infrastructure in Czechia
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F20%3A00345069" target="_blank" >RIV/68407700:21260/20:00345069 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://ocs.ef.jcu.cz/files/site/INPROFORUM%202020_Complementary%20Papers%20and%20Book%20of%20Abstracts.pdf" target="_blank" >http://ocs.ef.jcu.cz/files/site/INPROFORUM%202020_Complementary%20Papers%20and%20Book%20of%20Abstracts.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rentabilita nákladů dopravní infrastruktury v Česku
Original language description
Česká republika vynakládá ročně 100 miliard korun na správu a rozvoj veřejné dopravní infrastruktury. Článek hodnotí návratnost těchto veřejných prostředků s ohledem na objem výkonů a měrné nekalkulované náklady jednotlivých dopravních oborů. Článek podrobněji rozebírá rentabilitu nákladů železniční a silniční infrastruktury, které představují ročně více než 90 % celkových nákladů dopravní infrastruktury v ČR. Z analýzy vyplývá vyrovnaná bilance nákladů a ztotožněných výnosů správy silniční infrastruktury, odpovídající bilance železniční infrastruktury je mírně negativní. Nízká návratnost nákladů správy železniční dopravní cesty je připsána nedostatečné konkurenceschopnosti a nevyhovujícímu stavebně-technickému stavu železniční infrastruktury, jejíž správa je dotována z veřejných rozpočtů pro dosažení přiměřených provozních výkonů, žádoucích s ohledem k nízkým měrným nekalkulovaným nákladům železniční dopravy.
Czech name
Rentabilita nákladů dopravní infrastruktury v Česku
Czech description
Česká republika vynakládá ročně 100 miliard korun na správu a rozvoj veřejné dopravní infrastruktury. Článek hodnotí návratnost těchto veřejných prostředků s ohledem na objem výkonů a měrné nekalkulované náklady jednotlivých dopravních oborů. Článek podrobněji rozebírá rentabilitu nákladů železniční a silniční infrastruktury, které představují ročně více než 90 % celkových nákladů dopravní infrastruktury v ČR. Z analýzy vyplývá vyrovnaná bilance nákladů a ztotožněných výnosů správy silniční infrastruktury, odpovídající bilance železniční infrastruktury je mírně negativní. Nízká návratnost nákladů správy železniční dopravní cesty je připsána nedostatečné konkurenceschopnosti a nevyhovujícímu stavebně-technickému stavu železniční infrastruktury, jejíž správa je dotována z veřejných rozpočtů pro dosažení přiměřených provozních výkonů, žádoucích s ohledem k nízkým měrným nekalkulovaným nákladům železniční dopravy.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50206 - Finance
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Complementary Papers and Book of Abstracts of the 14th International Scientific Conference INPROFORUM
ISBN
978-80-7394-825-2
ISSN
2336-6788
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
14-19
Publisher name
Ekonomická fakulta
Place of publication
České Budějovice
Event location
České Budějovice
Event date
Nov 5, 2020
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—