Methodology of detection device of GNSS signal illegal interference implementation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F20%3A00354867" target="_blank" >RIV/68407700:21260/20:00354867 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika implementace detekčního zařízení nezákonného rušení GNSS signálu
Original language description
Cílem metodiky je dát návod jak postupovat k zajištění ochrany před GNSS rušením, a tedy pomoci jakémukoliv subjektu se začleněním systému detekujícího GNSS rušení do své struktury a procesů. Aby tohoto bylo možné dosáhnout, jsou v této metodice popsány hlavní kroky zhodnocení ochrany před GNSS rušením, logika rozmístění detekčních stanic rušení GNSS a obecný postup začlenění výstupu detektoru rušení GNSS do procesů subjektu. Zhodnocení ochrany před GNSS rušením je základním bodem, který by měl každý provozovatel infrastruktury využívající GNSS provést. V návaznosti na toto zhodnocení může být využití detektoru rušení GNSS zvoleno jako správný směr, čímž je nezbytné řešit umístění stanic detektoru tak, aby byla pozice co nejefektivnější z pohledu ochrany před rušením. V případě využití a instalace detektoru je také nutné řešit začlenění výstupů do postupů organizace.
Czech name
Metodika implementace detekčního zařízení nezákonného rušení GNSS signálu
Czech description
Cílem metodiky je dát návod jak postupovat k zajištění ochrany před GNSS rušením, a tedy pomoci jakémukoliv subjektu se začleněním systému detekujícího GNSS rušení do své struktury a procesů. Aby tohoto bylo možné dosáhnout, jsou v této metodice popsány hlavní kroky zhodnocení ochrany před GNSS rušením, logika rozmístění detekčních stanic rušení GNSS a obecný postup začlenění výstupu detektoru rušení GNSS do procesů subjektu. Zhodnocení ochrany před GNSS rušením je základním bodem, který by měl každý provozovatel infrastruktury využívající GNSS provést. V návaznosti na toto zhodnocení může být využití detektoru rušení GNSS zvoleno jako správný směr, čímž je nezbytné řešit umístění stanic detektoru tak, aby byla pozice co nejefektivnější z pohledu ochrany před rušením. V případě využití a instalace detektoru je také nutné řešit začlenění výstupů do postupů organizace.
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
—
OECD FORD branch
20202 - Communication engineering and systems
Result continuities
Project
<a href="/en/project/VI20172019090" target="_blank" >VI20172019090: Strategic infrastructure protective system detecting illegal acts intentionally affecting GNSS signals</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Metodika rušení GNSS
Regulation ID
č.j. 79/2020-710-VV/1
Technical parameters
Metodika je aplikovatelná pro neomezeně veliké oblasti.
Economical parameters
Aplikace metodiky přináší několik nákladů souvisejících s jejím použitím. Pokud je metodika implementována do vlastního softwarového řešení pro zjišťování nejlepších míst pro rozmístění detekčních stanic, pak zde vznikají náklady na takovouto implementaci. Zároveň jsou pak nutné náklady na IT systém, který bude moci simulace provádět. Alternativou je oslovení řešitelského týmu projektu a autorů metodiky pro zjištění správného rozmístění detekčních stanic bez nutnosti implementace metodiky do vlastního řešení. Pokud již došlo k případu rušení GNSS lze náklady odhadnout z nákladů, které bylo nutné vynaložit na nápravu škod. Pokud pro danou infrastrukturu zatím k případu rušení nedošlo, je odhad ekonomických přínosů zavedení detekčního systému obtížný. Potenciální ekonomické přínosy tak nelze přesně vyčíslit, nicméně zřejmým přínosem je zvýšení bezpečnosti bez nutnosti budování záložních systémů pro případ dlouhodobého zneschopnění GNSS.
Certification body designation
Ministerstvo dopravy
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů