All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Prevention of Traffic Accidents in Low Visibility - Night Road Safety Inspections

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F22%3A00358444" target="_blank" >RIV/68407700:21260/22:00358444 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Prevence dopravních nehod za snížené viditelnosti - noční bezpečnostní inspekce pozemní komunikace

  • Original language description

    Pohyb účastníků provozu na pozemních komunikacích v dopravním prostoru za snížené viditelnosti, především v noci, je odlišný především v délce rozhledu. Obecně schopnost rozlišovat objekty, ale i rychlost jejich vnímání závisí na míře osvětlení a taktéž na kontrastu vnímaných prvků. Viditelnost pro účastníky v dopravním prostoru v noci je zajišťována primárně reflektory vozidla, resp. v intravilánu významně i pomocí svítidel veřejného osvětlení. Z dlouhodobých výsledků šetření dopravních nehod evidovaných v obdobích snížené viditelnosti vyplývá, že na vznik noční nehodové události má vliv nejen technický stav silnic, technický stav vozidla, chování řidičů, povětrnostní podmínky, ale z významné části i viditelnost v nočním silničním prostoru. Následující článek pojednává o definování sledovaných dopravně bezpečnostních závad pro provádění liniové noční bezpečnostní inspekce a současně přináší statistické výsledky pilotního projektu.

  • Czech name

    Prevence dopravních nehod za snížené viditelnosti - noční bezpečnostní inspekce pozemní komunikace

  • Czech description

    Pohyb účastníků provozu na pozemních komunikacích v dopravním prostoru za snížené viditelnosti, především v noci, je odlišný především v délce rozhledu. Obecně schopnost rozlišovat objekty, ale i rychlost jejich vnímání závisí na míře osvětlení a taktéž na kontrastu vnímaných prvků. Viditelnost pro účastníky v dopravním prostoru v noci je zajišťována primárně reflektory vozidla, resp. v intravilánu významně i pomocí svítidel veřejného osvětlení. Z dlouhodobých výsledků šetření dopravních nehod evidovaných v obdobích snížené viditelnosti vyplývá, že na vznik noční nehodové události má vliv nejen technický stav silnic, technický stav vozidla, chování řidičů, povětrnostní podmínky, ale z významné části i viditelnost v nočním silničním prostoru. Následující článek pojednává o definování sledovaných dopravně bezpečnostních závad pro provádění liniové noční bezpečnostní inspekce a současně přináší statistické výsledky pilotního projektu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník příspěvků konference Junior Forensic Science Brno 2022

  • ISBN

    978-80-214-6063-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    13-19

  • Publisher name

    Vysoké učení technické v Brně

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    May 12, 2022

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article