All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Methodology for a system to support network time coordination of services at transfer nodes

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F22%3A00362400" target="_blank" >RIV/68407700:21260/22:00362400 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/61989100:27230/22:10251405

  • Result on the web

    <a href="https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Veda-a-vyzkum/Certifikovane-metodiky/Ostatni-metodiky/Metodika-pro-system-podpory-sitove-casove-koordina?returl=/Dokumenty/Veda-a-vyzkum/Certifikovane-metodiky/Ostatni-metodiky" target="_blank" >https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Veda-a-vyzkum/Certifikovane-metodiky/Ostatni-metodiky/Metodika-pro-system-podpory-sitove-casove-koordina?returl=/Dokumenty/Veda-a-vyzkum/Certifikovane-metodiky/Ostatni-metodiky</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metodika pro systém podpory síťové časové koordinace spojů v přestupních uzlech

  • Original language description

    Předmětem metodiky je poskytnout ucelený náhled na problematiku řešení úloh o síťové časové koordinaci spojů v přestupních uzlech (dále jen „síťová uzlová časová koordinace“). Součástí síťové uzlové časové koordinace je rovněž vytváření přípojů mezi spoji koordinovaných linek. Cílem předkládané metodiky je seznámení odborné veřejnosti s aplikačním potenciálem při řešení úloh o síťové uzlové časové koordinaci.

  • Czech name

    Metodika pro systém podpory síťové časové koordinace spojů v přestupních uzlech

  • Czech description

    Předmětem metodiky je poskytnout ucelený náhled na problematiku řešení úloh o síťové časové koordinaci spojů v přestupních uzlech (dále jen „síťová uzlová časová koordinace“). Součástí síťové uzlové časové koordinace je rovněž vytváření přípojů mezi spoji koordinovaných linek. Cílem předkládané metodiky je seznámení odborné veřejnosti s aplikačním potenciálem při řešení úloh o síťové uzlové časové koordinaci.

Classification

  • Type

    N<sub>metS</sub> - Methodology approved by the given body of the state whose it is competency

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/CK01000043" target="_blank" >CK01000043: System for supporting network time coordination of connections at interchange nodes</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    Metodika M01/2022-K617

  • Regulation ID

    MD-7555/2022-710/30

  • Technical parameters

    Základem navrhovaného optimalizačního přístupu je matematický model s optimalizačním kritériem – celkovou časovou ztrátou všech cestujících přestupujících ve všech přestupních uzlech vznikající v rámci tzv. koordinačních vazeb. Každá koordinační vazba (požadavek na zajištění návaznosti spojů koordinovaných linek) je v rámci řešeného problému charakterizována vždy uspořádanou sedmicí, přičemž údaje v ní obsažené identifikují přestupní uzel, ve kterém se koordinační vazba má realizovat, identifikační údaje linky, směru, eventuálně spoje, ze kterých mají cestující přestupovat, identifikační údaje linky a směru, do kterého má být z daných spojů vytvořena koordinační vazba a průměrný počet přestupujících cestujících. Uživateli výsledku projektu jsou konstruktéři jízdních řádů, kteří mohou metodiku přímo využít ke své práci při snižování časových ztrát cestujících přestupujících mezi spoji různých linek veřejné hromadné dopravy v přestupních uzlech a manažeři dopravních podniků pracující na všech stupních řízení a pracovníci organizátorů veřejné hromadné dopravy při koncepčním plánování rozvoje veřejné hromadné dopravy. Metodika ošetřuje pět provozních variant taktových jízdních řádů: - provozní varianta se stejnými konstantními hodnotami taktů mezi spoji na příjezdu i na odjezdu linek do/ze všech přestupních uzlů, - provozní varianta s různými hodnotami konstantních taktů mezi spoji na příjezdu i na odjezdu linek do/z přestupních uzlů, - provozní varianta s konstantní hodnotou taktu mezi spoji na příjezdu do přestupního uzlu a střídavou hodnotou taktu mezi spoji na odjezdu z přestupního uzlu, - provozní varianta se střídavou hodnotou taktu mezi spoji na příjezdu do přestupního uzlu a konstantní hodnotou taktu mezi spoji na odjezdu z přestupního uzlu, - provozní varianta se střídavou hodnotou taktu mezi spoji na příjezdu do přestupního uzlu a střídavou hodnotou taktu mezi spoji na odjezdu z přestupního uzlu. Implementace výsledku projektu (metodiky schválené MD ČR) probíhá v podmínkách Dopravního podniku hl. m. Prahy a Dopravního podniku Ostrava.

  • Economical parameters

    Základní ekonomický benefit souvisí s časovými úsporami uživatelů služeb veřejné hromadné dopravy (cestujících), které jim vzniknou při jejich procesu přemístění založeném na využívání systému veřejné hromadné dopravy, ve kterém byly aplikovány výsledky metodiky. Přímá kvantifikace ekonomických benefitů cestujících je však problematická. Problémy při jejím stanovení totiž přináší zejména fakt, že pro každého cestujícího využívajícího veřejnou hromadnou dopravu má stejná uspořená doba různou hodnotu finančního ocenění.

  • Certification body designation

    Ministerstvo dopravy České republiky

  • Date of certification

  • Method of use

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů