Methodology for a system to support network time coordination of services at transfer nodes
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F22%3A00362400" target="_blank" >RIV/68407700:21260/22:00362400 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/61989100:27230/22:10251405
Result on the web
<a href="https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Veda-a-vyzkum/Certifikovane-metodiky/Ostatni-metodiky/Metodika-pro-system-podpory-sitove-casove-koordina?returl=/Dokumenty/Veda-a-vyzkum/Certifikovane-metodiky/Ostatni-metodiky" target="_blank" >https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Veda-a-vyzkum/Certifikovane-metodiky/Ostatni-metodiky/Metodika-pro-system-podpory-sitove-casove-koordina?returl=/Dokumenty/Veda-a-vyzkum/Certifikovane-metodiky/Ostatni-metodiky</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika pro systém podpory síťové časové koordinace spojů v přestupních uzlech
Original language description
Předmětem metodiky je poskytnout ucelený náhled na problematiku řešení úloh o síťové časové koordinaci spojů v přestupních uzlech (dále jen „síťová uzlová časová koordinace“). Součástí síťové uzlové časové koordinace je rovněž vytváření přípojů mezi spoji koordinovaných linek. Cílem předkládané metodiky je seznámení odborné veřejnosti s aplikačním potenciálem při řešení úloh o síťové uzlové časové koordinaci.
Czech name
Metodika pro systém podpory síťové časové koordinace spojů v přestupních uzlech
Czech description
Předmětem metodiky je poskytnout ucelený náhled na problematiku řešení úloh o síťové časové koordinaci spojů v přestupních uzlech (dále jen „síťová uzlová časová koordinace“). Součástí síťové uzlové časové koordinace je rovněž vytváření přípojů mezi spoji koordinovaných linek. Cílem předkládané metodiky je seznámení odborné veřejnosti s aplikačním potenciálem při řešení úloh o síťové uzlové časové koordinaci.
Classification
Type
N<sub>metS</sub> - Methodology approved by the given body of the state whose it is competency
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK01000043" target="_blank" >CK01000043: System for supporting network time coordination of connections at interchange nodes</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Metodika M01/2022-K617
Regulation ID
MD-7555/2022-710/30
Technical parameters
Základem navrhovaného optimalizačního přístupu je matematický model s optimalizačním kritériem – celkovou časovou ztrátou všech cestujících přestupujících ve všech přestupních uzlech vznikající v rámci tzv. koordinačních vazeb. Každá koordinační vazba (požadavek na zajištění návaznosti spojů koordinovaných linek) je v rámci řešeného problému charakterizována vždy uspořádanou sedmicí, přičemž údaje v ní obsažené identifikují přestupní uzel, ve kterém se koordinační vazba má realizovat, identifikační údaje linky, směru, eventuálně spoje, ze kterých mají cestující přestupovat, identifikační údaje linky a směru, do kterého má být z daných spojů vytvořena koordinační vazba a průměrný počet přestupujících cestujících. Uživateli výsledku projektu jsou konstruktéři jízdních řádů, kteří mohou metodiku přímo využít ke své práci při snižování časových ztrát cestujících přestupujících mezi spoji různých linek veřejné hromadné dopravy v přestupních uzlech a manažeři dopravních podniků pracující na všech stupních řízení a pracovníci organizátorů veřejné hromadné dopravy při koncepčním plánování rozvoje veřejné hromadné dopravy. Metodika ošetřuje pět provozních variant taktových jízdních řádů: - provozní varianta se stejnými konstantními hodnotami taktů mezi spoji na příjezdu i na odjezdu linek do/ze všech přestupních uzlů, - provozní varianta s různými hodnotami konstantních taktů mezi spoji na příjezdu i na odjezdu linek do/z přestupních uzlů, - provozní varianta s konstantní hodnotou taktu mezi spoji na příjezdu do přestupního uzlu a střídavou hodnotou taktu mezi spoji na odjezdu z přestupního uzlu, - provozní varianta se střídavou hodnotou taktu mezi spoji na příjezdu do přestupního uzlu a konstantní hodnotou taktu mezi spoji na odjezdu z přestupního uzlu, - provozní varianta se střídavou hodnotou taktu mezi spoji na příjezdu do přestupního uzlu a střídavou hodnotou taktu mezi spoji na odjezdu z přestupního uzlu. Implementace výsledku projektu (metodiky schválené MD ČR) probíhá v podmínkách Dopravního podniku hl. m. Prahy a Dopravního podniku Ostrava.
Economical parameters
Základní ekonomický benefit souvisí s časovými úsporami uživatelů služeb veřejné hromadné dopravy (cestujících), které jim vzniknou při jejich procesu přemístění založeném na využívání systému veřejné hromadné dopravy, ve kterém byly aplikovány výsledky metodiky. Přímá kvantifikace ekonomických benefitů cestujících je však problematická. Problémy při jejím stanovení totiž přináší zejména fakt, že pro každého cestujícího využívajícího veřejnou hromadnou dopravu má stejná uspořená doba různou hodnotu finančního ocenění.
Certification body designation
Ministerstvo dopravy České republiky
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů