Methodology for Design of an Efficient Network Operational Concept for Long-distance Public Transport Lines on High-speed Railways and for Operational Pooling of These Lines
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F22%3A00364430" target="_blank" >RIV/68407700:21260/22:00364430 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika pro tvorbu efektivního síťového provozního konceptu dálkových linek na Rychlých spojeních a pro tvorbu provozních souborů těchto linek
Original language description
Metodika se zabývá zejména segmentací nabídky linek dálkové dopravy podle nejvyšší rychlosti nasazených vozidel a podle přepravní funkce, včetně rozlišení na linky vnitrostátní a mezinárodní. Dále je navržena prioritizace časových okrajových podmínek pro konstrukci síťového modelového grafikonu (tj. dopravně-technologické prověření provozního konceptu). Metodika zavádí pojem svazkoprokladu, avšak samotným plánováním kapacity sezabývá spíše z hlediska specifik vysokorychlostní železnice. Metodika představuje nezbytný teoretický základ pro konstrukci výhledového provozního konceptu dálkových linek pro horizont 2030 a pro horizonty, v nichž se počítá se zprovozněním VRT (nad 200 km/h): 2040 a 2050. Vzhledem k zaměření projektu, v rámci něhož vznikla, je metodika koncipována primárně z pohledu objednatele dálkové dopravy, sekundárně z pohledu provozovatele dráhy a přídělce kapacity (v ČR obě tyto úlohy plní jediná organizace – Správa železnic).
Czech name
Metodika pro tvorbu efektivního síťového provozního konceptu dálkových linek na Rychlých spojeních a pro tvorbu provozních souborů těchto linek
Czech description
Metodika se zabývá zejména segmentací nabídky linek dálkové dopravy podle nejvyšší rychlosti nasazených vozidel a podle přepravní funkce, včetně rozlišení na linky vnitrostátní a mezinárodní. Dále je navržena prioritizace časových okrajových podmínek pro konstrukci síťového modelového grafikonu (tj. dopravně-technologické prověření provozního konceptu). Metodika zavádí pojem svazkoprokladu, avšak samotným plánováním kapacity sezabývá spíše z hlediska specifik vysokorychlostní železnice. Metodika představuje nezbytný teoretický základ pro konstrukci výhledového provozního konceptu dálkových linek pro horizont 2030 a pro horizonty, v nichž se počítá se zprovozněním VRT (nad 200 km/h): 2040 a 2050. Vzhledem k zaměření projektu, v rámci něhož vznikla, je metodika koncipována primárně z pohledu objednatele dálkové dopravy, sekundárně z pohledu provozovatele dráhy a přídělce kapacity (v ČR obě tyto úlohy plní jediná organizace – Správa železnic).
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK01000004" target="_blank" >CK01000004: Efficient Operational Concept for Rapid Services</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů