Semi-Regular Texture Modeling
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F08%3A04150778" target="_blank" >RIV/68407700:21340/08:04150778 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Semi-Regular Texture Modeling
Original language description
This paper describes a method for seamless enlargement or editing of difficult colour textures containing both regular periodic and stochastic components. The principle of our near-regular texture synthesis and editing method is to automatically recognize and separate periodic and random components of the corresponding texture. The regular texture part is modeled using the roller method, while the random part is synthesized from its estimated exceptionally efficient Markov random field based representation. Both independently enlarged texture components from the original measured texture are combined in the resulting synthetic near-regular texture. The presented texture synthesis method allows large texture compression and it is simultaneously extremely fast due to complete separation of the analytical step of the algorithm from the texture synthesis part.
Czech name
Semiregulární modelování textur
Czech description
Článek popisuje metodu pro zvětšování nebo editaci složitých barevných textur, které obsahují pravidelnou periodickou i stochastickou složku. Tyto textury nelze modelovat ani jednoduchým dlaždicováním, ani čistě stochastickými modely. Ovšem jsou často potřeba pro realistickou visualizaci. Princip popisované metody pro syntézu a editaci textur je založen na automatickém rozpoznání a oddělení periodické a náhodné složky textury. Pravidelná část je pak modelována metodou Roller, zatímco náhodná složka modelem využívajícím reprezentaci pomocí Markovských náhodných polí. Obě nezávisle zvětšené složky textury jsou pak zkombinovány ve výslednou syntetickou texturu. Při aplikacích editace textury lze zvětšené složky kombinovat z různých texturních měření. Prezentovaná metoda pro syntézu textur umožňuje vysokou kompresi a součesně je extrémně rychlá, a to díky kompletní separaci analytické části algoritmu od části syntézy.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
BA - General mathematics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Doktorandské dny 2008
ISBN
978-80-01-04195-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
—
Publisher name
Česká technika - nakladatelství ČVUT
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Nov 7, 2008
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—