All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Semi-Regular Texture Modeling

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F08%3A04150778" target="_blank" >RIV/68407700:21340/08:04150778 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Semi-Regular Texture Modeling

  • Original language description

    This paper describes a method for seamless enlargement or editing of difficult colour textures containing both regular periodic and stochastic components. The principle of our near-regular texture synthesis and editing method is to automatically recognize and separate periodic and random components of the corresponding texture. The regular texture part is modeled using the roller method, while the random part is synthesized from its estimated exceptionally efficient Markov random field based representation. Both independently enlarged texture components from the original measured texture are combined in the resulting synthetic near-regular texture. The presented texture synthesis method allows large texture compression and it is simultaneously extremely fast due to complete separation of the analytical step of the algorithm from the texture synthesis part.

  • Czech name

    Semiregulární modelování textur

  • Czech description

    Článek popisuje metodu pro zvětšování nebo editaci složitých barevných textur, které obsahují pravidelnou periodickou i stochastickou složku. Tyto textury nelze modelovat ani jednoduchým dlaždicováním, ani čistě stochastickými modely. Ovšem jsou často potřeba pro realistickou visualizaci. Princip popisované metody pro syntézu a editaci textur je založen na automatickém rozpoznání a oddělení periodické a náhodné složky textury. Pravidelná část je pak modelována metodou Roller, zatímco náhodná složka modelem využívajícím reprezentaci pomocí Markovských náhodných polí. Obě nezávisle zvětšené složky textury jsou pak zkombinovány ve výslednou syntetickou texturu. Při aplikacích editace textury lze zvětšené složky kombinovat z různých texturních měření. Prezentovaná metoda pro syntézu textur umožňuje vysokou kompresi a součesně je extrémně rychlá, a to díky kompletní separaci analytické části algoritmu od části syntézy.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    BA - General mathematics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Doktorandské dny 2008

  • ISBN

    978-80-01-04195-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Česká technika - nakladatelství ČVUT

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Nov 7, 2008

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article