Visualization of BTF textures in Blender
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F09%3A00165506" target="_blank" >RIV/68407700:21340/09:00165506 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vizualizace BTF textur v Blenderu
Original language description
Bidirectional texture function, známá též jako BTF textura, je sedmirozměrná funkce planárních souřadnic, spektrální souřadnice, úhlů pohledu a osvětlení. Oproti hladkým texturám zachycuje závislost vzhledu reálných materiálů na světelných a pozorovacíchpodmínkách. BTF textury jsou získávány složitým měřením reálných materiálů a následným zpracováním naměřených dat. Techniky od měření po renderování BTF textur jsou již popsány v odborné literatuře. Na druhou stranu však chybí dostupné prostředí, ve kterém by byla implementována podpora pro tento typ textur. Tento článek prezentuje rozšíření 3D grafického editoru Blender o podporu BTF textur pomocí texturního modulu, včetně implementovaného algoritmu BTF Roller pro syntézu BTF textur. Popsaná implementace umožňuje tvorbu realistických počítačových animací s využitím BTF textur libovolných rozměrů mapovaných na povrchy objektů a současně zachovává plnou funkcionalitu Blenderu.
Czech name
Vizualizace BTF textur v Blenderu
Czech description
Bidirectional texture function, známá též jako BTF textura, je sedmirozměrná funkce planárních souřadnic, spektrální souřadnice, úhlů pohledu a osvětlení. Oproti hladkým texturám zachycuje závislost vzhledu reálných materiálů na světelných a pozorovacíchpodmínkách. BTF textury jsou získávány složitým měřením reálných materiálů a následným zpracováním naměřených dat. Techniky od měření po renderování BTF textur jsou již popsány v odborné literatuře. Na druhou stranu však chybí dostupné prostředí, ve kterém by byla implementována podpora pro tento typ textur. Tento článek prezentuje rozšíření 3D grafického editoru Blender o podporu BTF textur pomocí texturního modulu, včetně implementovaného algoritmu BTF Roller pro syntézu BTF textur. Popsaná implementace umožňuje tvorbu realistických počítačových animací s využitím BTF textur libovolných rozměrů mapovaných na povrchy objektů a současně zachovává plnou funkcionalitu Blenderu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
IN - Informatics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Doktorandské dny 2009
ISBN
978-80-01-04436-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
—
Publisher name
Česká technika - nakladatelství ČVUT
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Nov 13, 2009
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—