All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Visualization of BTF textures in Blender

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F09%3A00165506" target="_blank" >RIV/68407700:21340/09:00165506 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vizualizace BTF textur v Blenderu

  • Original language description

    Bidirectional texture function, známá též jako BTF textura, je sedmirozměrná funkce planárních souřadnic, spektrální souřadnice, úhlů pohledu a osvětlení. Oproti hladkým texturám zachycuje závislost vzhledu reálných materiálů na světelných a pozorovacíchpodmínkách. BTF textury jsou získávány složitým měřením reálných materiálů a následným zpracováním naměřených dat. Techniky od měření po renderování BTF textur jsou již popsány v odborné literatuře. Na druhou stranu však chybí dostupné prostředí, ve kterém by byla implementována podpora pro tento typ textur. Tento článek prezentuje rozšíření 3D grafického editoru Blender o podporu BTF textur pomocí texturního modulu, včetně implementovaného algoritmu BTF Roller pro syntézu BTF textur. Popsaná implementace umožňuje tvorbu realistických počítačových animací s využitím BTF textur libovolných rozměrů mapovaných na povrchy objektů a současně zachovává plnou funkcionalitu Blenderu.

  • Czech name

    Vizualizace BTF textur v Blenderu

  • Czech description

    Bidirectional texture function, známá též jako BTF textura, je sedmirozměrná funkce planárních souřadnic, spektrální souřadnice, úhlů pohledu a osvětlení. Oproti hladkým texturám zachycuje závislost vzhledu reálných materiálů na světelných a pozorovacíchpodmínkách. BTF textury jsou získávány složitým měřením reálných materiálů a následným zpracováním naměřených dat. Techniky od měření po renderování BTF textur jsou již popsány v odborné literatuře. Na druhou stranu však chybí dostupné prostředí, ve kterém by byla implementována podpora pro tento typ textur. Tento článek prezentuje rozšíření 3D grafického editoru Blender o podporu BTF textur pomocí texturního modulu, včetně implementovaného algoritmu BTF Roller pro syntézu BTF textur. Popsaná implementace umožňuje tvorbu realistických počítačových animací s využitím BTF textur libovolných rozměrů mapovaných na povrchy objektů a současně zachovává plnou funkcionalitu Blenderu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    IN - Informatics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Doktorandské dny 2009

  • ISBN

    978-80-01-04436-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Česká technika - nakladatelství ČVUT

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Nov 13, 2009

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article