The Automobile and the City in interwar Advertising
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F13%3A00217840" target="_blank" >RIV/68407700:21450/13:00217840 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Město a automobil v dobové reklamě
Original language description
V prvorepublikovém Československu se stal automobil jedním z výrazných symbolů pokroku. V reklamě určené ženám byly vozy označovány za jejich ?druhý domov?, pro muže se staly potvrzením jejich sociálního statutu i výrazem modernosti, pro děti se staly hrdiny pohádek.
Czech name
Město a automobil v dobové reklamě
Czech description
V prvorepublikovém Československu se stal automobil jedním z výrazných symbolů pokroku. V reklamě určené ženám byly vozy označovány za jejich ?druhý domov?, pro muže se staly potvrzením jejich sociálního statutu i výrazem modernosti, pro děti se staly hrdiny pohádek.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/DF11P01OVV016" target="_blank" >DF11P01OVV016: Industrial Topography - new use of industrial heritage in the Czech Republic as a part of national and cultural identity.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Architektura ve službách motorismu
ISBN
978-80-01-05220-4
Number of pages of the result
6
Pages from-to
34-39
Number of pages of the book
126
Publisher name
ČVUT, Fakulta architektury
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—