Architecture in Education: Implementation of Architecture and Cultural Environment in Educational Systems
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F15%3A00229641" target="_blank" >RIV/68407700:21450/15:00229641 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/46747885:24510/15:00005340
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Architektura ve vzdělávání: podpora zapojování architektury a kultury prostředí do výukových systémů
Original language description
Podstatnou úlohou urbanismu a architektury je spoluřešení otázky, jak dosáhnout uživatelských standardů technologicky vyspělé společnosti, aniž budou ohroženy či nenávratně ztraceny hodnoty kulturně civilizační a přírodně krajinné. Zachování hodnot je však možné za podmínky jejich rozpoznání, přijetí a sdílení společností, která je schopna o těchto hodnotách zodpovědně diskutovat a formovat je. Poslední vývoj ukazuje potřebu povznést vnímání kvality prostředí našich každodenních životů v rámci celé společnosti. V souvislosti s tím se podpora výchovy a vzdělávání v oborových tématech na různých vzdělávacích úrovních stává integrální součástí snahy o tvorbu a zachování kvalitního prostředí. V České republice existuje celá řada edukativních a animačních programů pro děti a mládež i širokou veřejnost, které vzdělávají v oboru architektura, urbanismus a krajinná tvorba. I přesto tato tématika prozatím postrádá v českém dvojúrovňovém vzdělávacím systému jednoznačné místo.
Czech name
Architektura ve vzdělávání: podpora zapojování architektury a kultury prostředí do výukových systémů
Czech description
Podstatnou úlohou urbanismu a architektury je spoluřešení otázky, jak dosáhnout uživatelských standardů technologicky vyspělé společnosti, aniž budou ohroženy či nenávratně ztraceny hodnoty kulturně civilizační a přírodně krajinné. Zachování hodnot je však možné za podmínky jejich rozpoznání, přijetí a sdílení společností, která je schopna o těchto hodnotách zodpovědně diskutovat a formovat je. Poslední vývoj ukazuje potřebu povznést vnímání kvality prostředí našich každodenních životů v rámci celé společnosti. V souvislosti s tím se podpora výchovy a vzdělávání v oborových tématech na různých vzdělávacích úrovních stává integrální součástí snahy o tvorbu a zachování kvalitního prostředí. V České republice existuje celá řada edukativních a animačních programů pro děti a mládež i širokou veřejnost, které vzdělávají v oboru architektura, urbanismus a krajinná tvorba. I přesto tato tématika prozatím postrádá v českém dvojúrovňovém vzdělávacím systému jednoznačné místo.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Výtvarná výchova
ISSN
1210-3691
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2015- 2016
Issue of the periodical within the volume
3-4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
11-16
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—