All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Compaction of space

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F19%3A00339959" target="_blank" >RIV/68407700:21450/19:00339959 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zhuštění prostoru

  • Original language description

    Téma přednášky je součástí dlouhodobého zkoumání vnímání prostoru, zaměřeného na jazyk čtení prostoru a od něj se odvíjející jazyk architektonické tvorby prostoru, v němž se mimo jiné zabývá otázkou, jak může řeč výtvarného umění pomáhat divákovi objevovat řeč reálného prostředí vlastního života. Proces, kterým Giacometti dosahuje universa, oproštění od nepodstatného a zároveň zahrnutí veškerého, lze vnímat jako druh komprimace prostoru. Nejblíže se asi jeví pojem zhuštění. Giacomettiho sochy figur můžeme chápat jako absolutní zhuštění, obsahující extrakt všeho, co znamená bytí postavy, člověka, světa. A kresby je možné vnímat jako přípravu tohoto zhuštění. Jakousi revizi toho, co má být zhuštěno. Kde je nejprve nutné svět rozložit na prvočásti, nechat sítem vědomí propadnout a zmizet vše nadbytečné, zrušit veškeré hierarchie, vztahy i (zdánlivé) formy, a jejich podstaty pak znovu spojit v nedílný, všeobsahující, propojený celek – který zde byl vždy. Zhuštění skrze oddělení, redukci a znovuspojení.

  • Czech name

    Zhuštění prostoru

  • Czech description

    Téma přednášky je součástí dlouhodobého zkoumání vnímání prostoru, zaměřeného na jazyk čtení prostoru a od něj se odvíjející jazyk architektonické tvorby prostoru, v němž se mimo jiné zabývá otázkou, jak může řeč výtvarného umění pomáhat divákovi objevovat řeč reálného prostředí vlastního života. Proces, kterým Giacometti dosahuje universa, oproštění od nepodstatného a zároveň zahrnutí veškerého, lze vnímat jako druh komprimace prostoru. Nejblíže se asi jeví pojem zhuštění. Giacomettiho sochy figur můžeme chápat jako absolutní zhuštění, obsahující extrakt všeho, co znamená bytí postavy, člověka, světa. A kresby je možné vnímat jako přípravu tohoto zhuštění. Jakousi revizi toho, co má být zhuštěno. Kde je nejprve nutné svět rozložit na prvočásti, nechat sítem vědomí propadnout a zmizet vše nadbytečné, zrušit veškeré hierarchie, vztahy i (zdánlivé) formy, a jejich podstaty pak znovu spojit v nedílný, všeobsahující, propojený celek – který zde byl vždy. Zhuštění skrze oddělení, redukci a znovuspojení.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60402 - Architectural design

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů