Architecture of Preschools in Terms of Indoor Environmental Quality
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F20%3A00344364" target="_blank" >RIV/68407700:21450/20:00344364 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.aur-konference.cz/web_files/soubory/aur_20-sbornik-e.pdf" target="_blank" >https://www.aur-konference.cz/web_files/soubory/aur_20-sbornik-e.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Architektura mateřských škol z hlediska kvality vnitřního prostředí
Original language description
Kvalita životního prostředí v interiéru budov je důležitým faktorem, ovlivňujícím zdraví a pohodu obyvatelstva. Vedle rezidenční výstavby jsou jedním z typů staveb s nejpřísnějšími požadavky na kvalitu vnitřního prostředí školské stavby, zejména stavby pro předškolní výchovu dětí. Stavebně fyzikální parametry vnitřního prostředí budovy (denní osvětlení a proslunění, akustika, tepelně vlhkostní mikroklima) jsou z většiny předurčeny architektonickou koncepcí budovy. Architekt by si tedy měl být vědom dopadu rozhodnutí učiněných již ve fázi architektonické studie na kvalitu výsledného prostředí uvnitř budovy. V článku jsou prezentovány případové studie tří současných realizací mateřských škol. Světelné, akustické a tepelné parametry jejich vnitřního prostředí jsou analyzovány s použitím softwarových metod, s přihlédnutím k požadavkům platné legislativy. Souvislost architektonických aspektů budovy a vlastností jejího vnitřního prostředí je popsána v kontextu procesu architektonického návrhu. Tento článek je součástí rozsáhlejšího výzkumného projektu, který si klade za cíl přiblížit studentům architektury a začínajícím architektům zásady stavební fyziky, které je možno implementovat již ve fázi architektonické studie a povedou k vytvoření kvalitního životního prostředí uvnitř řešené budovy.
Czech name
Architektura mateřských škol z hlediska kvality vnitřního prostředí
Czech description
Kvalita životního prostředí v interiéru budov je důležitým faktorem, ovlivňujícím zdraví a pohodu obyvatelstva. Vedle rezidenční výstavby jsou jedním z typů staveb s nejpřísnějšími požadavky na kvalitu vnitřního prostředí školské stavby, zejména stavby pro předškolní výchovu dětí. Stavebně fyzikální parametry vnitřního prostředí budovy (denní osvětlení a proslunění, akustika, tepelně vlhkostní mikroklima) jsou z většiny předurčeny architektonickou koncepcí budovy. Architekt by si tedy měl být vědom dopadu rozhodnutí učiněných již ve fázi architektonické studie na kvalitu výsledného prostředí uvnitř budovy. V článku jsou prezentovány případové studie tří současných realizací mateřských škol. Světelné, akustické a tepelné parametry jejich vnitřního prostředí jsou analyzovány s použitím softwarových metod, s přihlédnutím k požadavkům platné legislativy. Souvislost architektonických aspektů budovy a vlastností jejího vnitřního prostředí je popsána v kontextu procesu architektonického návrhu. Tento článek je součástí rozsáhlejšího výzkumného projektu, který si klade za cíl přiblížit studentům architektury a začínajícím architektům zásady stavební fyziky, které je možno implementovat již ve fázi architektonické studie a povedou k vytvoření kvalitního životního prostředí uvnitř řešené budovy.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20103 - Architecture engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Architecture and Sustainable Development 20
ISBN
978-80-01-06770-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
14-21
Publisher name
České vysoké učení technické v Praze
Place of publication
Praha
Event location
Thákurova 7, Praha 6
Event date
Oct 2, 2020
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—