All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The influence of the level of detail of the virtual scene objects geometry on its perception by the user

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F23%3A00374437" target="_blank" >RIV/68407700:21450/23:00374437 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://archpole.space/" target="_blank" >https://archpole.space/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vliv detailizace geometrie objektů virtuální scény na její vnímání uživatelem

  • Original language description

    Každý z nás vnímá své okolí prostřednictvím systému pěti smyslů. Vzhledem k tomu, že drtivou většinu informací o svém prostředí člověk vnímá zrakem, je geometrie okolních objektů jedním z hlavních parametrů vnímání prostředí. Toto se týká i jakékoliv grafiky ve virtuálních 3D prostředích, ve kterých trávíme čím dál více času a která se v poslední době stávají čím dál složitějšími. Důvodem této zvyšující se složitosti je snaha tvůrců maximálně se přiblížit realismu. Ta se však postupně stává nekonečnou, protože čím více se k realismu přibližujeme a čím složitější a propracovanější se stává grafika, tím je jednodušší celkový pocit realismu zničit. Zároveň bychom neměli zapomínat, že za opravdu komplexním a kvalitně zpracovaným obrazem se skrývá mnoho hodin práce týmu specialistů, kteří potřebují kvalitní a drahé vybavení. Z toho však vyvstává otázka: Je nutné takto složitou grafiku používat při tvorbě virtuálních scén interiérového designu a architektury? Možná by stálo za to se v tomto bodě vývoje pozastavit a nabídnout uživateli několik variant složitosti geometrie, aby bylo možné sledovat a vyhodnotit jeho vnímání prostředí, které je mu prezentováno. Tento článek bude zkoumat dopad detailizace geometrie objektů v kontextu architektonické vizualizace na vnímání virtuální scény uživatelem. Zkoumání proběhne na příkladu 1. fáze mého budoucího experimentu. V této fázi dostane uživatel příležitost ohodnotit nábytek s různou úrovní detailů, kterou považuje za vhodnou pro danou úroveň detailizace konkrétního objektu. Tento výzkum je základem pro práci na fázi 2. Ve 2. fázi experimentu budou z prvků z 1. fáze sestaveny 3 identické interiéry, lišící se různou úrovní detailů. V dané fázi experimentu bude zkoumán vliv úrovně detailizace komplexní scény interiéru na její vnímání uživatelem.

  • Czech name

    Vliv detailizace geometrie objektů virtuální scény na její vnímání uživatelem

  • Czech description

    Každý z nás vnímá své okolí prostřednictvím systému pěti smyslů. Vzhledem k tomu, že drtivou většinu informací o svém prostředí člověk vnímá zrakem, je geometrie okolních objektů jedním z hlavních parametrů vnímání prostředí. Toto se týká i jakékoliv grafiky ve virtuálních 3D prostředích, ve kterých trávíme čím dál více času a která se v poslední době stávají čím dál složitějšími. Důvodem této zvyšující se složitosti je snaha tvůrců maximálně se přiblížit realismu. Ta se však postupně stává nekonečnou, protože čím více se k realismu přibližujeme a čím složitější a propracovanější se stává grafika, tím je jednodušší celkový pocit realismu zničit. Zároveň bychom neměli zapomínat, že za opravdu komplexním a kvalitně zpracovaným obrazem se skrývá mnoho hodin práce týmu specialistů, kteří potřebují kvalitní a drahé vybavení. Z toho však vyvstává otázka: Je nutné takto složitou grafiku používat při tvorbě virtuálních scén interiérového designu a architektury? Možná by stálo za to se v tomto bodě vývoje pozastavit a nabídnout uživateli několik variant složitosti geometrie, aby bylo možné sledovat a vyhodnotit jeho vnímání prostředí, které je mu prezentováno. Tento článek bude zkoumat dopad detailizace geometrie objektů v kontextu architektonické vizualizace na vnímání virtuální scény uživatelem. Zkoumání proběhne na příkladu 1. fáze mého budoucího experimentu. V této fázi dostane uživatel příležitost ohodnotit nábytek s různou úrovní detailů, kterou považuje za vhodnou pro danou úroveň detailizace konkrétního objektu. Tento výzkum je základem pro práci na fázi 2. Ve 2. fázi experimentu budou z prvků z 1. fáze sestaveny 3 identické interiéry, lišící se různou úrovní detailů. V dané fázi experimentu bude zkoumán vliv úrovně detailizace komplexní scény interiéru na její vnímání uživatelem.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20103 - Architecture engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Forma je téma

  • ISBN

    978-80-01-07262-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Fakulta architektury

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    FA ČVUT, Thákurova 9, Praha 6, 166 34

  • Event date

    Dec 7, 2023

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article