Active Practical Methods of Teaching Students in Crisis Management and Civil Protection
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21460%2F14%3A00226284" target="_blank" >RIV/68407700:21460/14:00226284 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Aktivní praktické metody výuky studentů v oblasti krizového řízení a ochrany obyvatelstva
Original language description
Čtyřleté zkušenosti s výukou studijního oboru Ochrana obyvatelstva na ČVUT, Fakulta biomedicínského inženýrství Kladno (dále jen FBMI) ukázaly na nutnost zefektivnit podstatu i metody vzdělávání studentů zejména bakalářských oborů a více je orientovat napraktické aktivity. Jedná se zejména o správnost rozhodovacího procesu, analytické a organizační schopnosti posluchačů při praktickém plánování a řešení krizových situací. Lze sice využít zkušenosti získané z teoretické výuky, ale bez vhodně strukturovaného a zabezpečeného praktického výcviku nelze výrazně efektivitu zvýšit. Praxe ukazuje vyšší účinnost krizového řízení u studentů, kteří již mají praktickou krizovou zkušenost. Možnou variantou je využití aktivních výcvikových technik, nácviků, tréninkových modulů a techniky vzdělávání pro řešení typových situací v různých podmínkách. Pomohl při tom i Operační program EU Vzdělávání pro konkurenceschopnost ?Ochrana obyvatelstva a řešení krizových a mimořádných událostí?, který FBMI v roc
Czech name
Aktivní praktické metody výuky studentů v oblasti krizového řízení a ochrany obyvatelstva
Czech description
Čtyřleté zkušenosti s výukou studijního oboru Ochrana obyvatelstva na ČVUT, Fakulta biomedicínského inženýrství Kladno (dále jen FBMI) ukázaly na nutnost zefektivnit podstatu i metody vzdělávání studentů zejména bakalářských oborů a více je orientovat napraktické aktivity. Jedná se zejména o správnost rozhodovacího procesu, analytické a organizační schopnosti posluchačů při praktickém plánování a řešení krizových situací. Lze sice využít zkušenosti získané z teoretické výuky, ale bez vhodně strukturovaného a zabezpečeného praktického výcviku nelze výrazně efektivitu zvýšit. Praxe ukazuje vyšší účinnost krizového řízení u studentů, kteří již mají praktickou krizovou zkušenost. Možnou variantou je využití aktivních výcvikových technik, nácviků, tréninkových modulů a techniky vzdělávání pro řešení typových situací v různých podmínkách. Pomohl při tom i Operační program EU Vzdělávání pro konkurenceschopnost ?Ochrana obyvatelstva a řešení krizových a mimořádných událostí?, který FBMI v roc
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AQ - Safety and health protection, safety in operating machinery
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EE2.4.31.0224" target="_blank" >EE2.4.31.0224: Civil protection and crisis and emergency management</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Metody a postupy ke zkvalitnění výuky krizového řízení a přípravy obyvatelstva na řešení krizových situací II
ISBN
978-80-7454-413-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
19
Pages from-to
95-113
Publisher name
Univerzita Tomáše Bati
Place of publication
Zlín
Event location
Uherské Hradiště
Event date
Sep 10, 2014
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—