Readiness of TCTV 112 Operators for Crisis Communication with Persons with a Suicidal Tendency.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21460%2F22%3A00358340" target="_blank" >RIV/68407700:21460/22:00358340 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://hdl.handle.net/10467/106836" target="_blank" >http://hdl.handle.net/10467/106836</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Připravenost operátorů TCTV 112 na krizovou komunikaci s osobami se suicidální tendencí.
Original language description
Příspěvek se věnuje problematice telefonních center tísňového volání 112, které jsou součástí Hasičského záchranného sboru jednotlivých krajů v České republice. Téma je zaměřeno na krizovou komunikaci s osobami, které verbalizují suicidální myšlenky a na problematiku jejího řešení ze strany operátorů tísňových linek. Úvodní část definuje postavení telefonních center tísňového volání v rámci Hasičského záchranného sboru a popis zřízení tísňové linky 112. Dále jsou popsány druhy suicidálního jednání, jeho definice, možné příčiny a možnosti řešení včetně komunikace na tísňové lince 112. Praktická část zkoumá míru připravenosti, vlastní prožitky a způsoby vnímání operátorů tísňové linky 112 při hovorech se suicidální tématikou. Sběr potřebných dat v rámci výzkumu je proveden formou anonymního nestandardizovaného dotazníkového šetření a získané údaje jsou po statistické analýze zobrazeny prostřednictvím grafů a tabulek. K těm se společně s komparací prací jiných autorů pojí diskuze.
Czech name
Připravenost operátorů TCTV 112 na krizovou komunikaci s osobami se suicidální tendencí.
Czech description
Příspěvek se věnuje problematice telefonních center tísňového volání 112, které jsou součástí Hasičského záchranného sboru jednotlivých krajů v České republice. Téma je zaměřeno na krizovou komunikaci s osobami, které verbalizují suicidální myšlenky a na problematiku jejího řešení ze strany operátorů tísňových linek. Úvodní část definuje postavení telefonních center tísňového volání v rámci Hasičského záchranného sboru a popis zřízení tísňové linky 112. Dále jsou popsány druhy suicidálního jednání, jeho definice, možné příčiny a možnosti řešení včetně komunikace na tísňové lince 112. Praktická část zkoumá míru připravenosti, vlastní prožitky a způsoby vnímání operátorů tísňové linky 112 při hovorech se suicidální tématikou. Sběr potřebných dat v rámci výzkumu je proveden formou anonymního nestandardizovaného dotazníkového šetření a získané údaje jsou po statistické analýze zobrazeny prostřednictvím grafů a tabulek. K těm se společně s komparací prací jiných autorů pojí diskuze.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Urgentní medicína
ISSN
1212-1924
e-ISSN
—
Volume of the periodical
19
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
22-28
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—