All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Asphalt Mix Structural Modelling in Pavement Engineering

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F06%3A07130379" target="_blank" >RIV/68407700:21610/06:07130379 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Asphalt Mix Structural Modelling in Pavement Engineering

  • Original language description

    The paper presents a structural model of the asphalt mix based on Aboudi&#8217;s approach to micromechanical modelling of fibre reinforced composited. The asphalt mix model comprises three levels: (1) asphalt paste, (2) asphalt mortar, (3) asphalt concrete (mix). Basic input data are volume fractions of components, their mechanical characteristics and compliance moduli of deformable interfaces between cells. The structural model of a standard asphalt mix is calibrated in the temperature range 0&ordm;C to 15&ordm;C using laboratory tests results. Potential applications of the asphalt mix structural modelling in the field of pavement engineering are discussed.

  • Czech name

    Strukturální modelování asfaltových směsí v silničním stavitelství

  • Czech description

    V práci je prezentován strukturální model asfaltové směsi uplatňující postupy Aboudiho při modelování struktury vlákny vyztužených kompozitů. Model má tři úrovně: (1) asfaltový tmel, (2) asfaltová malta, (3) asfaltová směs. Základními vstupními veličinami jsou objemové podíly komponentů směsi, jejich materiálové vlastnosti a moduly poddajnosti deformovatelných rozhraní na stycích složek kompozitu. Strukturální model je kalibrován v teplotním intervalu 0&ordm;C až 15&ordm;C na základě experimentálních výsledků. Diskutuje se možnost uplatnění modelu v oblasti silničního stavitelství.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JM - Structural engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA103%2F05%2F2133" target="_blank" >GA103/05/2133: Subgrade and base course optimization in pavement performance enhancement</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Building Research Journal

  • ISSN

    1335-8863

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    54

  • Issue of the periodical within the volume

    3-4

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    199-210

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database