All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

LIBEŇ BRIDGE - EXPERT EVALUATION OF TECHNICAL CONDITION AND REPAIR POSSIBILITIES

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F16%3A00242767" target="_blank" >RIV/68407700:21610/16:00242767 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    LIBEŇSKÝ MOST - EXPERTNÍ ZHODNOCENÍ TECHNICKÉHO STAVU A MOŽNOSTÍ OPRAV

  • Original language description

    Libeňský most je výrazným příkladem betonového stavitelství na našem území. Byl postaven v letech 1924-1928 podle projektu architekta Pavla Janáka. Konstrukci navrhl Ing. Mencl, který byl autorem obloukové části. Ing. Václav Dašek navrhl rámové části Libeňského mostu. Pro veřejnost byl otevřen 29. října 1928 k 10. výročí vzniku Československé republiky za účasti prezidenta Tomáše G. Masaryka. Oblouková pole o třech kloubech z prostého betonu jsou považována za největší hodnotu stavby. Trojkloubové oblouky byly použity již u mostu Mánesova a Hlávkova. Klenba na libeňské straně je největší klenbou tohoto typu v Praze. Vyložení patek kleneb na konzolách 3 až 4,5 m a užití betonových kvádrů kloubů je považováno za tvůrčí přínos Ing. Mencla, u předchozích mostů požadovaly starší předpisy kamenné kvádry kloubů. Tloušťka klenby ve vrcholech je u nejmenší klenby 670 mm, u největší 830 mm a v patečních kloubech 800 a 950 mm.

  • Czech name

    LIBEŇSKÝ MOST - EXPERTNÍ ZHODNOCENÍ TECHNICKÉHO STAVU A MOŽNOSTÍ OPRAV

  • Czech description

    Libeňský most je výrazným příkladem betonového stavitelství na našem území. Byl postaven v letech 1924-1928 podle projektu architekta Pavla Janáka. Konstrukci navrhl Ing. Mencl, který byl autorem obloukové části. Ing. Václav Dašek navrhl rámové části Libeňského mostu. Pro veřejnost byl otevřen 29. října 1928 k 10. výročí vzniku Československé republiky za účasti prezidenta Tomáše G. Masaryka. Oblouková pole o třech kloubech z prostého betonu jsou považována za největší hodnotu stavby. Trojkloubové oblouky byly použity již u mostu Mánesova a Hlávkova. Klenba na libeňské straně je největší klenbou tohoto typu v Praze. Vyložení patek kleneb na konzolách 3 až 4,5 m a užití betonových kvádrů kloubů je považováno za tvůrčí přínos Ing. Mencla, u předchozích mostů požadovaly starší předpisy kamenné kvádry kloubů. Tloušťka klenby ve vrcholech je u nejmenší klenby 670 mm, u největší 830 mm a v patečních kloubech 800 a 950 mm.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JM - Structural engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    SBORNÍK PŘÍSPĚVKŮ 21. MEZINÁRODNÍ SYMPOZIUM MOSTY/BRIDGES 2016

  • ISBN

    978-80-86604-68-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    22-26

  • Publisher name

    SEKURKON

  • Place of publication

    Ostrava - Zábřeh

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Apr 21, 2016

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article