LIBEŇ BRIDGE - EXPERT EVALUATION OF TECHNICAL CONDITION AND REPAIR POSSIBILITIES
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F16%3A00242767" target="_blank" >RIV/68407700:21610/16:00242767 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
LIBEŇSKÝ MOST - EXPERTNÍ ZHODNOCENÍ TECHNICKÉHO STAVU A MOŽNOSTÍ OPRAV
Original language description
Libeňský most je výrazným příkladem betonového stavitelství na našem území. Byl postaven v letech 1924-1928 podle projektu architekta Pavla Janáka. Konstrukci navrhl Ing. Mencl, který byl autorem obloukové části. Ing. Václav Dašek navrhl rámové části Libeňského mostu. Pro veřejnost byl otevřen 29. října 1928 k 10. výročí vzniku Československé republiky za účasti prezidenta Tomáše G. Masaryka. Oblouková pole o třech kloubech z prostého betonu jsou považována za největší hodnotu stavby. Trojkloubové oblouky byly použity již u mostu Mánesova a Hlávkova. Klenba na libeňské straně je největší klenbou tohoto typu v Praze. Vyložení patek kleneb na konzolách 3 až 4,5 m a užití betonových kvádrů kloubů je považováno za tvůrčí přínos Ing. Mencla, u předchozích mostů požadovaly starší předpisy kamenné kvádry kloubů. Tloušťka klenby ve vrcholech je u nejmenší klenby 670 mm, u největší 830 mm a v patečních kloubech 800 a 950 mm.
Czech name
LIBEŇSKÝ MOST - EXPERTNÍ ZHODNOCENÍ TECHNICKÉHO STAVU A MOŽNOSTÍ OPRAV
Czech description
Libeňský most je výrazným příkladem betonového stavitelství na našem území. Byl postaven v letech 1924-1928 podle projektu architekta Pavla Janáka. Konstrukci navrhl Ing. Mencl, který byl autorem obloukové části. Ing. Václav Dašek navrhl rámové části Libeňského mostu. Pro veřejnost byl otevřen 29. října 1928 k 10. výročí vzniku Československé republiky za účasti prezidenta Tomáše G. Masaryka. Oblouková pole o třech kloubech z prostého betonu jsou považována za největší hodnotu stavby. Trojkloubové oblouky byly použity již u mostu Mánesova a Hlávkova. Klenba na libeňské straně je největší klenbou tohoto typu v Praze. Vyložení patek kleneb na konzolách 3 až 4,5 m a užití betonových kvádrů kloubů je považováno za tvůrčí přínos Ing. Mencla, u předchozích mostů požadovaly starší předpisy kamenné kvádry kloubů. Tloušťka klenby ve vrcholech je u nejmenší klenby 670 mm, u největší 830 mm a v patečních kloubech 800 a 950 mm.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
SBORNÍK PŘÍSPĚVKŮ 21. MEZINÁRODNÍ SYMPOZIUM MOSTY/BRIDGES 2016
ISBN
978-80-86604-68-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
22-26
Publisher name
SEKURKON
Place of publication
Ostrava - Zábřeh
Event location
Brno
Event date
Apr 21, 2016
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—