THE EFFECT OF DECEPTION DETECTION ACCURACY, STEREOTYPES AND FACTORS OF EMOTIONAL INTELLIGENCE ON EVALUATION OF OTHER PEOPLE AMONG STUDENTS OF ECONOMY AND MANAGEMENT
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F14%3A00224000" target="_blank" >RIV/68407700:21630/14:00224000 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.fek.zcu.cz/tvp/doc/akt/tvp-2-2014-clanek-4.pdf" target="_blank" >http://www.fek.zcu.cz/tvp/doc/akt/tvp-2-2014-clanek-4.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv přesnosti detekce lži, stereotypů a faktorů emoční inteligence na posuzování druhých osob u studentů oboru Ekonomika a management
Original language description
Předložený výzkum se věnuje posouzení dovednosti detekovat lež a vlivu stereotypů na posuzování druhých lidí u studentů oboru ekonomika a management. Vyšší přesnost v detekci lži ovlivňuje interpersonální vztahy, souvisí se sociální a emocionální inteligencí (Mynaříková, 2013) a v neposlední řadě se ukazuje, že manažeři úspěšní v detekci lži dosahují lepších výsledků ve své práci (Long & Dobbins, 1992; Mynaříková, 2014). Vliv stereotypních představ, vztahujících se k různým vzhledovým, genderovým, charakterovým charakteristikám, však tuto přesnost snižují a mohou negativně ovlivňovat výsledky pracovních úkonů i pracovní atmosféru (Schmader & Johns, 2003). Cílem výzkumu je sledovat vztah mezi stereotypními přesvědčeními založenými na vzhledu, národnosti, věku a dalších případných charakteristikách a dovedností detekovat lež, jako proměnnými, které patří mezi faktory související s úspěšným výkonem manažerské profese a zefektivněním náboru nových zaměstnanců. Dále výzkum hledá případnou s
Czech name
Vliv přesnosti detekce lži, stereotypů a faktorů emoční inteligence na posuzování druhých osob u studentů oboru Ekonomika a management
Czech description
Předložený výzkum se věnuje posouzení dovednosti detekovat lež a vlivu stereotypů na posuzování druhých lidí u studentů oboru ekonomika a management. Vyšší přesnost v detekci lži ovlivňuje interpersonální vztahy, souvisí se sociální a emocionální inteligencí (Mynaříková, 2013) a v neposlední řadě se ukazuje, že manažeři úspěšní v detekci lži dosahují lepších výsledků ve své práci (Long & Dobbins, 1992; Mynaříková, 2014). Vliv stereotypních představ, vztahujících se k různým vzhledovým, genderovým, charakterovým charakteristikám, však tuto přesnost snižují a mohou negativně ovlivňovat výsledky pracovních úkonů i pracovní atmosféru (Schmader & Johns, 2003). Cílem výzkumu je sledovat vztah mezi stereotypními přesvědčeními založenými na vzhledu, národnosti, věku a dalších případných charakteristikách a dovedností detekovat lež, jako proměnnými, které patří mezi faktory související s úspěšným výkonem manažerské profese a zefektivněním náboru nových zaměstnanců. Dále výzkum hledá případnou s
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Trendy v podnikání
ISSN
1805-0603
e-ISSN
—
Volume of the periodical
4
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
26-35
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—