All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

THE EFFECT OF DECEPTION DETECTION ACCURACY, STEREOTYPES AND FACTORS OF EMOTIONAL INTELLIGENCE ON EVALUATION OF OTHER PEOPLE AMONG STUDENTS OF ECONOMY AND MANAGEMENT

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F14%3A00224000" target="_blank" >RIV/68407700:21630/14:00224000 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.fek.zcu.cz/tvp/doc/akt/tvp-2-2014-clanek-4.pdf" target="_blank" >http://www.fek.zcu.cz/tvp/doc/akt/tvp-2-2014-clanek-4.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vliv přesnosti detekce lži, stereotypů a faktorů emoční inteligence na posuzování druhých osob u studentů oboru Ekonomika a management

  • Original language description

    Předložený výzkum se věnuje posouzení dovednosti detekovat lež a vlivu stereotypů na posuzování druhých lidí u studentů oboru ekonomika a management. Vyšší přesnost v detekci lži ovlivňuje interpersonální vztahy, souvisí se sociální a emocionální inteligencí (Mynaříková, 2013) a v neposlední řadě se ukazuje, že manažeři úspěšní v detekci lži dosahují lepších výsledků ve své práci (Long & Dobbins, 1992; Mynaříková, 2014). Vliv stereotypních představ, vztahujících se k různým vzhledovým, genderovým, charakterovým charakteristikám, však tuto přesnost snižují a mohou negativně ovlivňovat výsledky pracovních úkonů i pracovní atmosféru (Schmader & Johns, 2003). Cílem výzkumu je sledovat vztah mezi stereotypními přesvědčeními založenými na vzhledu, národnosti, věku a dalších případných charakteristikách a dovedností detekovat lež, jako proměnnými, které patří mezi faktory související s úspěšným výkonem manažerské profese a zefektivněním náboru nových zaměstnanců. Dále výzkum hledá případnou s

  • Czech name

    Vliv přesnosti detekce lži, stereotypů a faktorů emoční inteligence na posuzování druhých osob u studentů oboru Ekonomika a management

  • Czech description

    Předložený výzkum se věnuje posouzení dovednosti detekovat lež a vlivu stereotypů na posuzování druhých lidí u studentů oboru ekonomika a management. Vyšší přesnost v detekci lži ovlivňuje interpersonální vztahy, souvisí se sociální a emocionální inteligencí (Mynaříková, 2013) a v neposlední řadě se ukazuje, že manažeři úspěšní v detekci lži dosahují lepších výsledků ve své práci (Long & Dobbins, 1992; Mynaříková, 2014). Vliv stereotypních představ, vztahujících se k různým vzhledovým, genderovým, charakterovým charakteristikám, však tuto přesnost snižují a mohou negativně ovlivňovat výsledky pracovních úkonů i pracovní atmosféru (Schmader & Johns, 2003). Cílem výzkumu je sledovat vztah mezi stereotypními přesvědčeními založenými na vzhledu, národnosti, věku a dalších případných charakteristikách a dovedností detekovat lež, jako proměnnými, které patří mezi faktory související s úspěšným výkonem manažerské profese a zefektivněním náboru nových zaměstnanců. Dále výzkum hledá případnou s

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Trendy v podnikání

  • ISSN

    1805-0603

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    4

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    26-35

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database