Service Design and development of digital services in an agile environment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F23%3A00367339" target="_blank" >RIV/68407700:21630/23:00367339 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://eshop.vsfs.cz/moderni-marketingove-trendy/" target="_blank" >https://eshop.vsfs.cz/moderni-marketingove-trendy/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Service Design a vývoj digitálních služeb v agilním prostředí
Original language description
Service design je v České republice velmi mladý, perspektivní a vyvíjející se obor, který navazuje na potřeby technologických lídrů velmi rychle a smysluplně zadávat inovace do vývoje a následně je nasazovat do produkce. Podobně jako při výrobě produktu složeného ze stovek nebo tisíců komponent, jsou digitální služby (DS) současnosti obdobné. Skládají se ze stovek nebo tisíců součástí. Na rozdíl od produktu však součástí služby často nejsou fyzické entity, ale jsou spíše kombinací procesů, dovedností lidí a materiálů, které musí být vhodně integrovány, aby vyústily v kvalitní službu. Při navrhování nové služby nebo redesignu stávající služby produktoví vlastníci a service designéři musí udělat rozhodnutí o každé složce vznikající služby. Service designér mnohdy neřeší jen službu samotnou, ale i její zapojení do celé logiky produktového portfolia podniku. Zabývá se front-office a back-office systémy a procesy. Nicméně ve svých teoretických principech Service design navazuje na inovační marketing, produktový management, agilní projektové řízení a Human Centered Design.
Czech name
Service Design a vývoj digitálních služeb v agilním prostředí
Czech description
Service design je v České republice velmi mladý, perspektivní a vyvíjející se obor, který navazuje na potřeby technologických lídrů velmi rychle a smysluplně zadávat inovace do vývoje a následně je nasazovat do produkce. Podobně jako při výrobě produktu složeného ze stovek nebo tisíců komponent, jsou digitální služby (DS) současnosti obdobné. Skládají se ze stovek nebo tisíců součástí. Na rozdíl od produktu však součástí služby často nejsou fyzické entity, ale jsou spíše kombinací procesů, dovedností lidí a materiálů, které musí být vhodně integrovány, aby vyústily v kvalitní službu. Při navrhování nové služby nebo redesignu stávající služby produktoví vlastníci a service designéři musí udělat rozhodnutí o každé složce vznikající služby. Service designér mnohdy neřeší jen službu samotnou, ale i její zapojení do celé logiky produktového portfolia podniku. Zabývá se front-office a back-office systémy a procesy. Nicméně ve svých teoretických principech Service design navazuje na inovační marketing, produktový management, agilní projektové řízení a Human Centered Design.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Moderní marketingové trendy
ISBN
978-80-7408-253-5
Number of pages of the result
9
Pages from-to
124-132
Number of pages of the book
172
Publisher name
Vysoká škola finanční a správní, a.s.
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—