Equipment for testing of polymer materials wear
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28110%2F09%3A63508271" target="_blank" >RIV/70883521:28110/09:63508271 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zařízení pro testování opotřebení polymerních materiálů
Original language description
V gumárenské praxi velmi často setkáváme s problémem opotřebení pryžových dílů. Některé formy opotřebení, zejména opotřebení běhounu plášťů pneumatik, jsou svým charakterem velmi podobné obrábění. Běhoun pláště je ta část pneumatiky, která zabezpečuje styk vozidla s vozovkou a přímo se podílí na přenosu hnací síly. U plášťů pneumatik osobních i nákladních automobilů, pohybujících se po běžných komunikacích je opotřebení běhounu charakterizováno jejich obrušivostí. Běhoun dané pneumatiky umístěné na vozidle je vystaven brousícímu účinku vozovky, po které se právě pohybuje. U pneumatik pohybujících se v těžkých terénních podmínkách je však mechanismus opotřebení zcela odlišný. Ostré hrany kamínků, kamenů a terénních nerovností postupně vyřezávají (vytrhávají) části běhounu, což je možné chápat jako určitý mechanismus obrábění. Je zde určitá podobnost např. s frézováním, i když za zcela specifických podmínek. Mechanismus opotřebení běhounů pneumatik pracující v těžkých terénních podmínkác
Czech name
Zařízení pro testování opotřebení polymerních materiálů
Czech description
V gumárenské praxi velmi často setkáváme s problémem opotřebení pryžových dílů. Některé formy opotřebení, zejména opotřebení běhounu plášťů pneumatik, jsou svým charakterem velmi podobné obrábění. Běhoun pláště je ta část pneumatiky, která zabezpečuje styk vozidla s vozovkou a přímo se podílí na přenosu hnací síly. U plášťů pneumatik osobních i nákladních automobilů, pohybujících se po běžných komunikacích je opotřebení běhounu charakterizováno jejich obrušivostí. Běhoun dané pneumatiky umístěné na vozidle je vystaven brousícímu účinku vozovky, po které se právě pohybuje. U pneumatik pohybujících se v těžkých terénních podmínkách je však mechanismus opotřebení zcela odlišný. Ostré hrany kamínků, kamenů a terénních nerovností postupně vyřezávají (vytrhávají) části běhounu, což je možné chápat jako určitý mechanismus obrábění. Je zde určitá podobnost např. s frézováním, i když za zcela specifických podmínek. Mechanismus opotřebení běhounů pneumatik pracující v těžkých terénních podmínkác
Classification
Type
F<sub>uzit</sub> - Utility model
CEP classification
JP - Industrial processes and processing
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Patent/design ID
19925
Publisher
—
Publisher name
—
Place of publication
—
Publication country
—
Date of acceptance
—
Owner name
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Method of use
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence