Using competitive Inteligence for Enhancing Competitivness in Business Clusters
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F07%3A63506331" target="_blank" >RIV/70883521:28120/07:63506331 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Using competitive Inteligence for Enhancing Competitivness in Business Clusters
Original language description
This article deals with problematic of business clusters and its support with information systems namely with using Competitive Intelligence (CI). CI is a method based on gathering relevant information and its analysis. CI helps companies to create and effectively managed clusters to get competitive advantage. The article points out the project solved by Czech Technical University in Prague and company TOVEK sponsored by Czech Academy of Science in programme called Information Society. In the article isalso describing methodology of using Topic Maps, that is necessary for effective implementing CI in a given business.
Czech name
Využití konkurenčního zpravodajství pro zvyšování konkurenceschopnosti podnikatelských klastrů
Czech description
Příspěvek pojednává o problematice podnikatelských klastrů a jejich podpoře informačními systémy, zejména pokud jde o využívání externích informačních zdrojů s použitím metod Competitive Inteligence. Tato disciplina pracuje především na bázi speciálníchsoftwarů, které efektivně sbírají a analyzují informace potřebné pro strategická rozhodování. Příspěvek popisuje metody a postupy řešení projektu České akademie věd v programu Informační společnost. Tento projekt je řešen společně společností TOVEK a ČVUT v Praze. Základem řešení je metodika tzv. Topics Map, která je v článku popsána.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
BOBCATSSS 2007 - Marketing of Information Services
ISBN
978-80-7308-166-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
322-331
Publisher name
Karlova Univerzita, Hochschule Konstanz,Hochschule Stuttgart
Place of publication
Praha
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—