CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY - NEW FACTOR OF ENTERPRISSE COMPETITIVENESS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F08%3A63507556" target="_blank" >RIV/70883521:28120/08:63507556 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY - NEW FACTOR OF ENTERPRISSE COMPETITIVENESS
Original language description
CSR should be systematic approach integrated into business strategy based on high quality internal and external communication. We have to understand not just what people want, but why! CSR is being described as an voluntary obligation of firms to behaveresponsibly, within the scope of their work, to the environment and the society in which they operate. Being a socially responsible enterprise means a competitive advantage as it opens new business opportunities. A voluntary responsible behavior of a firm stands on three pillars: economic, social and environmental. They all should be the contents of social responsibility of any firm, however, each of them means a variety of activities from which an enterprise has to choose according to its orientation and to the requirements of the surroundings. One of the well proved ways is to build cooperation with some non-governmental organization. Nongovernmental organizations enrich millions of lives through the vital contributions they make to i
Czech name
Společenská odpovědnost - nový faktor podnikové konkurenceschopnosti
Czech description
CSR by měl být systematický přístup začleněny do obchodní strategie založené na vysoce kvalitní vnitřní i vnější komunikaci. Musíme pochopit nejen to, co lidé chtějí, ale proč! CSR je popsán jako dobrovolný závazek firem chovat odpovědně, v rámci jejichpráce, k životnímu prostředí a společnosti, v níž působí. Být sociálně odpovědný podnik znamená konkurenční výhodu, jelikož otevírá nové obchodní příležitosti. A dobrovolné odpovědné chování firma stojí na třech pilířích: ekonomické, sociální a environmentální. Ti všichni by měli být obsah sociální odpovědnost jakéhokoli podniku, nicméně každý z nich znamená celou řadu aktivit, od kterého má podnik vybírat podle svého zaměření a na požadavky okolí. Jedním ze způsobů, jak se dobře osvědčil na vybudováníspolupráce s některými nevládními organizacemi. Nevládní organizace obohatit milióny životů prostřednictvím životně důležitých příspěvků, které se jednotlivcům a komunitám po celém světě, jsme jako podnik má částečně stejné jako nevládní
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků mezinárodní vědecká konference doktorandů a mladých vědeckých pracovníků
ISBN
978-80-7248-504-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
—
Publisher name
Slezská univerzita v Opavě
Place of publication
Karviná
Event location
Karviná
Event date
Nov 14, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—