All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY - NEW FACTOR OF ENTERPRISSE COMPETITIVENESS

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F08%3A63507556" target="_blank" >RIV/70883521:28120/08:63507556 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY - NEW FACTOR OF ENTERPRISSE COMPETITIVENESS

  • Original language description

    CSR should be systematic approach integrated into business strategy based on high quality internal and external communication. We have to understand not just what people want, but why! CSR is being described as an voluntary obligation of firms to behaveresponsibly, within the scope of their work, to the environment and the society in which they operate. Being a socially responsible enterprise means a competitive advantage as it opens new business opportunities. A voluntary responsible behavior of a firm stands on three pillars: economic, social and environmental. They all should be the contents of social responsibility of any firm, however, each of them means a variety of activities from which an enterprise has to choose according to its orientation and to the requirements of the surroundings. One of the well proved ways is to build cooperation with some non-governmental organization. Nongovernmental organizations enrich millions of lives through the vital contributions they make to i

  • Czech name

    Společenská odpovědnost - nový faktor podnikové konkurenceschopnosti

  • Czech description

    CSR by měl být systematický přístup začleněny do obchodní strategie založené na vysoce kvalitní vnitřní i vnější komunikaci. Musíme pochopit nejen to, co lidé chtějí, ale proč! CSR je popsán jako dobrovolný závazek firem chovat odpovědně, v rámci jejichpráce, k životnímu prostředí a společnosti, v níž působí. Být sociálně odpovědný podnik znamená konkurenční výhodu, jelikož otevírá nové obchodní příležitosti. A dobrovolné odpovědné chování firma stojí na třech pilířích: ekonomické, sociální a environmentální. Ti všichni by měli být obsah sociální odpovědnost jakéhokoli podniku, nicméně každý z nich znamená celou řadu aktivit, od kterého má podnik vybírat podle svého zaměření a na požadavky okolí. Jedním ze způsobů, jak se dobře osvědčil na vybudováníspolupráce s některými nevládními organizacemi. Nevládní organizace obohatit milióny životů prostřednictvím životně důležitých příspěvků, které se jednotlivcům a komunitám po celém světě, jsme jako podnik má částečně stejné jako nevládní

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník příspěvků mezinárodní vědecká konference doktorandů a mladých vědeckých pracovníků

  • ISBN

    978-80-7248-504-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Slezská univerzita v Opavě

  • Place of publication

    Karviná

  • Event location

    Karviná

  • Event date

    Nov 14, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article