Location Factors of Small and Medium Enterpreneurship under the Economic Condictions of the Čzech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F10%3A63509545" target="_blank" >RIV/70883521:28120/10:63509545 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Lokalizační faktory malého a středního podnikání v podmínkách ekonomiky ČR
Original language description
Za první významný milník výzkumu problematiky lokalizace v teoretickém pojetí je možno označit vytvoření prvních lokalizačních teorií založených na předpokladech dokonalé konkurence, na které navazuje celá řada pozdějších lokalizačních teorií. Po zpochybnění předpokladů dokonalé konkurence byla modifikována také lokalizační teorie. Problematice dosažení určité úrovně monopolizace je věnován např. Hotellingův model. Z teoretického směru lokalizace služeb je třeba zmínit zejména klasickou teorii centrálních míst W. Christallera. Z francouzského prostředí vychází polarizační teorie, která má silné vazby na problematiku klastrů (je používána k jejich identifikaci). Specifický směr představují behaviorální a institucionální přístupy zpochybňují např. některé předpoklady racionálního chování jednotlivců a firem. Základem všech lokalizačních teorií je hledání faktorů lokalizace. Faktory lokalizace jsou specifické vlastnosti daných míst, které mají vliv na umístění socioekonomických aktivit. J
Czech name
Lokalizační faktory malého a středního podnikání v podmínkách ekonomiky ČR
Czech description
Za první významný milník výzkumu problematiky lokalizace v teoretickém pojetí je možno označit vytvoření prvních lokalizačních teorií založených na předpokladech dokonalé konkurence, na které navazuje celá řada pozdějších lokalizačních teorií. Po zpochybnění předpokladů dokonalé konkurence byla modifikována také lokalizační teorie. Problematice dosažení určité úrovně monopolizace je věnován např. Hotellingův model. Z teoretického směru lokalizace služeb je třeba zmínit zejména klasickou teorii centrálních míst W. Christallera. Z francouzského prostředí vychází polarizační teorie, která má silné vazby na problematiku klastrů (je používána k jejich identifikaci). Specifický směr představují behaviorální a institucionální přístupy zpochybňují např. některé předpoklady racionálního chování jednotlivců a firem. Základem všech lokalizačních teorií je hledání faktorů lokalizace. Faktory lokalizace jsou specifické vlastnosti daných míst, které mají vliv na umístění socioekonomických aktivit. J
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
E+M. Ekonomie a Management
ISSN
1212-3609
e-ISSN
—
Volume of the periodical
XIII.
Issue of the periodical within the volume
2/2010
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—