All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Location Factors of Small and Medium Enterpreneurship under the Economic Condictions of the Čzech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F10%3A63509545" target="_blank" >RIV/70883521:28120/10:63509545 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Lokalizační faktory malého a středního podnikání v podmínkách ekonomiky ČR

  • Original language description

    Za první významný milník výzkumu problematiky lokalizace v teoretickém pojetí je možno označit vytvoření prvních lokalizačních teorií založených na předpokladech dokonalé konkurence, na které navazuje celá řada pozdějších lokalizačních teorií. Po zpochybnění předpokladů dokonalé konkurence byla modifikována také lokalizační teorie. Problematice dosažení určité úrovně monopolizace je věnován např. Hotellingův model. Z teoretického směru lokalizace služeb je třeba zmínit zejména klasickou teorii centrálních míst W. Christallera. Z francouzského prostředí vychází polarizační teorie, která má silné vazby na problematiku klastrů (je používána k jejich identifikaci). Specifický směr představují behaviorální a institucionální přístupy zpochybňují např. některé předpoklady racionálního chování jednotlivců a firem. Základem všech lokalizačních teorií je hledání faktorů lokalizace. Faktory lokalizace jsou specifické vlastnosti daných míst, které mají vliv na umístění socioekonomických aktivit. J

  • Czech name

    Lokalizační faktory malého a středního podnikání v podmínkách ekonomiky ČR

  • Czech description

    Za první významný milník výzkumu problematiky lokalizace v teoretickém pojetí je možno označit vytvoření prvních lokalizačních teorií založených na předpokladech dokonalé konkurence, na které navazuje celá řada pozdějších lokalizačních teorií. Po zpochybnění předpokladů dokonalé konkurence byla modifikována také lokalizační teorie. Problematice dosažení určité úrovně monopolizace je věnován např. Hotellingův model. Z teoretického směru lokalizace služeb je třeba zmínit zejména klasickou teorii centrálních míst W. Christallera. Z francouzského prostředí vychází polarizační teorie, která má silné vazby na problematiku klastrů (je používána k jejich identifikaci). Specifický směr představují behaviorální a institucionální přístupy zpochybňují např. některé předpoklady racionálního chování jednotlivců a firem. Základem všech lokalizačních teorií je hledání faktorů lokalizace. Faktory lokalizace jsou specifické vlastnosti daných míst, které mají vliv na umístění socioekonomických aktivit. J

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    E+M. Ekonomie a Management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    XIII.

  • Issue of the periodical within the volume

    2/2010

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database