Creative Clusters in Central European Countries
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43871979" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43871979 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kreativní klastry v zemích střední Evropy
Original language description
Příspěvek popisuje na základě kombinace kvantitativních a kvalitativních metod klastrové organizace kreativních průmyslů v zemích střední Evropy. Ty byly pro účely kapitoly vymezeny na základě jejich příslušnosti k zemím Visegrádské čtyřky. Výsledky analýzy ukazují na nerovnoměrné zastoupení kreativních klastrů, kdy tyto jsou přítomny pouze v Polsku a Maďarsku. Z prostorového hlediska byly odhaleny rozdíly mezi typem rozvoje klastrů a jejich příslušnosti ke kreativním odvětví a to z pohledu rozdělení metropolitní a periferní regiony. Z pohledu konceptu ?global pipelines? a ?absorption capacity? byly za nejúspěšnější klastry identifikovány multimediální klastry. Kreativní klastry vykazují specifika z pohledu jejich činnosti, kdy klíčovou roli sehrávajív edukaci freelancerů a zástupců mikrofirem. Za hlavní překážku svého rozvoje pak vidí především dopad finanční krize na ochotu platit příspěvky klastrové organizaci. Druhý důvod představuje konzervativnost orgánů veřejné správy, kdy tyto
Czech name
Kreativní klastry v zemích střední Evropy
Czech description
Příspěvek popisuje na základě kombinace kvantitativních a kvalitativních metod klastrové organizace kreativních průmyslů v zemích střední Evropy. Ty byly pro účely kapitoly vymezeny na základě jejich příslušnosti k zemím Visegrádské čtyřky. Výsledky analýzy ukazují na nerovnoměrné zastoupení kreativních klastrů, kdy tyto jsou přítomny pouze v Polsku a Maďarsku. Z prostorového hlediska byly odhaleny rozdíly mezi typem rozvoje klastrů a jejich příslušnosti ke kreativním odvětví a to z pohledu rozdělení metropolitní a periferní regiony. Z pohledu konceptu ?global pipelines? a ?absorption capacity? byly za nejúspěšnější klastry identifikovány multimediální klastry. Kreativní klastry vykazují specifika z pohledu jejich činnosti, kdy klíčovou roli sehrávajív edukaci freelancerů a zástupců mikrofirem. Za hlavní překážku svého rozvoje pak vidí především dopad finanční krize na ochotu platit příspěvky klastrové organizaci. Druhý důvod představuje konzervativnost orgánů veřejné správy, kdy tyto
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Kreativní třída: talent vs.bohatství
ISBN
978-80-87500-48-4
Number of pages of the result
20
Pages from-to
56-76
Number of pages of the book
99
Publisher name
VeRBuM
Place of publication
Zlín
UT code for WoS chapter
—