All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Creative Clusters in Central European Countries

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43871979" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43871979 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kreativní klastry v zemích střední Evropy

  • Original language description

    Příspěvek popisuje na základě kombinace kvantitativních a kvalitativních metod klastrové organizace kreativních průmyslů v zemích střední Evropy. Ty byly pro účely kapitoly vymezeny na základě jejich příslušnosti k zemím Visegrádské čtyřky. Výsledky analýzy ukazují na nerovnoměrné zastoupení kreativních klastrů, kdy tyto jsou přítomny pouze v Polsku a Maďarsku. Z prostorového hlediska byly odhaleny rozdíly mezi typem rozvoje klastrů a jejich příslušnosti ke kreativním odvětví a to z pohledu rozdělení metropolitní a periferní regiony. Z pohledu konceptu ?global pipelines? a ?absorption capacity? byly za nejúspěšnější klastry identifikovány multimediální klastry. Kreativní klastry vykazují specifika z pohledu jejich činnosti, kdy klíčovou roli sehrávajív edukaci freelancerů a zástupců mikrofirem. Za hlavní překážku svého rozvoje pak vidí především dopad finanční krize na ochotu platit příspěvky klastrové organizaci. Druhý důvod představuje konzervativnost orgánů veřejné správy, kdy tyto

  • Czech name

    Kreativní klastry v zemích střední Evropy

  • Czech description

    Příspěvek popisuje na základě kombinace kvantitativních a kvalitativních metod klastrové organizace kreativních průmyslů v zemích střední Evropy. Ty byly pro účely kapitoly vymezeny na základě jejich příslušnosti k zemím Visegrádské čtyřky. Výsledky analýzy ukazují na nerovnoměrné zastoupení kreativních klastrů, kdy tyto jsou přítomny pouze v Polsku a Maďarsku. Z prostorového hlediska byly odhaleny rozdíly mezi typem rozvoje klastrů a jejich příslušnosti ke kreativním odvětví a to z pohledu rozdělení metropolitní a periferní regiony. Z pohledu konceptu ?global pipelines? a ?absorption capacity? byly za nejúspěšnější klastry identifikovány multimediální klastry. Kreativní klastry vykazují specifika z pohledu jejich činnosti, kdy klíčovou roli sehrávajív edukaci freelancerů a zástupců mikrofirem. Za hlavní překážku svého rozvoje pak vidí především dopad finanční krize na ochotu platit příspěvky klastrové organizaci. Druhý důvod představuje konzervativnost orgánů veřejné správy, kdy tyto

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Kreativní třída: talent vs.bohatství

  • ISBN

    978-80-87500-48-4

  • Number of pages of the result

    20

  • Pages from-to

    56-76

  • Number of pages of the book

    99

  • Publisher name

    VeRBuM

  • Place of publication

    Zlín

  • UT code for WoS chapter